Zaalvoetbaltoernooi Sportvereniging V.E.N.O. de Burght te Vollenhove.

Op Vrijdag 09 januari 2009 t/m Zondag 11 januari 2009 werd voor de 16e maal het regionale zaalvoetbal toernooi in de Burght te Vollenhove georganiseerd door Sportvereniging V.E.N.O..

V.l.n.r.(Achter): Hilbrand Smedes (Leider), Everard Rabbinge, Mark Benus, Rutger Prins, Niek Dunnink, Martijn Kuik.
V.l.n.r. (Voor) Pieter de Jonge, Pieter Galema, Dennis Heijman en Boaz Mooiweer

Hieronder een verslag van het toernooi:

Het 16e regionale zaalvoetbaltoernooi georganiseerd door sportvereniging V.E.N.O. uit Vollenhove kende zondagmiddag twee terechte finalisten, t.w. Tonego en V.E.N.O 1. Kraggenburg en Blokzijl streden om de 3e en 4e plaats. Emmeloord, Steenwijk, De Blesse en Oldemarkt kwamen niet door de voorrondes.
Vrijdagavond werd Blokzijl winnaar van poule A met V.E.N.O. 1 en Kraggenburg als 2e en 3e. Zaterdagavond werd Tonego poulewinnaar met V.E.N.O. 2 en Kuinre als 2e en 3e.
Blokzijl, V.E.N.O. 2 en Kraggenburg vertegenwoordigden op zondagmiddag finalepoule C. Blokzijl werd, zoals reeds eerder vermeld, op vrijdagavond 1e in voorronde poule A. Tonego, V.E.N.O. 1 en Kuinre vertegenwoordigden finalepoule D. Tonego werd op zaterdagavond 1e in de voorronde poule B. De teams traden zondagmiddag aan voor een overvolle tribune. Met deze grote belangstelling en de aandacht van de media en het live verslag van Omroep Steenwijk (Mix 105 FM) was de organisatie erg in haar nopjes. Het Amerikaanse tintje, dat kenmerkend is voor dit drukbezochte evenement, kwam in dit sportieve toernooi enkele malen tot uitdrukking. 10 doelpunten werden tijdens het toernooi gescoord in de muziek. Deze doelpunten kwamen te boek te staan als dubbelteller. Vaak zetten deze dubbeltellers de wedstrijd geheel op de kop, dit tot groot vermaak van het publiek. De wedstrijden in de finalepoules waren spannend. V.E.N.O. 1 won van Tonego en Kuinre. Tonego won ook van Kuinre en ging dus met V.E.N.O. 1 naar de kruisfinales en Kuinre werd verwezen naar de strijd om de 5e en 6e plaats. In poule C wonnen alle 3 teams 1 keer en moest het doelsaldo beslissen. Dit pakte het best uit voor Kraggenburg en Blokzijl. V.E.N.O. 2 werd verwezen naar de strijd om de 5e en 6e plaats. In de 1e kruisfinale won Tonego van Kraggenburg met 3-0. In de 2e kruisfinale won V.E.N.O. 1 met 2-0 van Blokzijl en dus gingen net als vorig jaar Tonego en V.E.N.O. 1 naar de finale en speelden Blokzijl en Kraggenburg om de plaatsen 3 en 4. De strijd om de 5e en 6e plaats werd door V.E.N.O. 2 met 2-1 gewonnen van Kuinre. De strijd om de 3e en 4e plaats werd met 3-2 door Kraggenburg gewonnen van Blokzijl. De finale werd een herhaling van vorig jaar. Opnieuw stonden Tonego en V.E.N.O. 1 tegenover elkaar. Dit jaar was de spanning niet zo groot als vorig jaar. V.E.N.O. was duidelijk het betere team. V.E.N.O. kwam al snel op een 1-0 voorsprong en breidde de voorsprong uit naar 2-0. Tonego wist af en toe gevaarlijk te worden, doch dan stond daar de betrouwbare sluitpost Daniel Klappe van V.E.N.O. om succes voor Tonego te voorkomen. Dit jaar werd helaas geen enkele wedstrijd beslist door shoot outs. De spelers gaven het talrijke publiek datgene, waarvoor ze waren gekomen. Het bleef dan ook nog lang onrustig in de foyer van zalencentrum De Burght. Het publiek werd na afloop vermaakt door volkszanger Wimmie. Het zaalvoetbaltoernooi, waarbij in 31 wedstrijden totaal 129 doelpunten zijn gescoord, had voor de organiserende vereniging V.E.N.O. het resultaat wat ervan verwacht werd. Sportief en leuk vermaak voor de veldvoetbalteams tijdens de winterstop met zeer veel publiek. In de muziek werden 10 doelpunten gescoord. Door de scheidsrechters werden slechts 2 tijdstraffen uitgedeeld.

De eindstand van het zestiende V.E.N.O. zaalvoetbaltoernooi:
1. V.E.N.O. 1                        6. Kuinre
2. Tonego                            7. Emmeloord