Jeugdcommissie

Jeugdcommissie SV Blokzijl 2017 – 2018

De Jeugdcommissie is verantwoordelijk voor het technische gedeelte binnen de jeugdafdeling. Zij werkt hierbij nauw samen met zowel de Technische Commissie. Het gewenste aantal leden voor de Jeugdcommissie bestaat uit 3 leden, te weten de voorzitter, technische zaken en secretaris.

De jeugdcommissie stelt zich als doel om zoveel mogelijk kinderen te laten genieten van de voetbalsport. Ieder kind op zijn of haar niveau. De jeugdspelers worden ingedeeld in teams, waarbij rekening wordt gehouden met hun sportieve mogelijkheden en ambities. Daar waar mogelijk wordt met voorkeuren van ouder en/of kind rekening gehouden. De definitieve indeling wordt echter bepaald door de leeftijdsgrenzen, kwaliteiten van het kind, bezien in relatie tot zichzelf en tot de teamsamenstelling, evenals een evenwichtige balans binnen het team.

Daarnaast vergaderen zij regelmatig met alle leiders en trainers van de jeugdteams, zodat vorderingen en problemen snel besproken kunnen worden.

Taken van de Jeugdcommissie SV Blokzijl is de jeugdafdeling te beheren en alle belangen van het jeugdvoetbal zowel binnen als buiten de vereniging zo goed mogelijk te behartigen:

Kerntaak:
  • Contacten met en coördinatie jeugdtrainers;
  • Contacten met en coördinatie jeugdleiders;
  • In overleg met de technische commissie de opzet van tijden van trainingen bepalen;
  • Contact met de seniorenafdeling, i.v.m. overgang junioren naar senioren;
  • Contact met de ouders in samenwerking met technische commissie
  • Organiseert wervingsactiviteiten

Leden Jeugdcommissie SV Blokzijl 2017 – 2018

Klaas Steenbeek
Mail naar KlaasBel met Klaas
René Groen
Technische Zaken
Mail naar RenéBel met René
Berry Uffels
Mail naar BerryBel met Berry

Criteria Team Samenstelling

Beleid

Bij het inschrijven van de teams voor het begin van een competitie dient rekening gehouden te worden met het niveau van de teams. Daarbij proberen we het team in een competitie uit te laten komen waarin het niet te veel en niet te weinig tegenstand zal ondervinden. Zowel bij het week in week uit met grote cijfers winnen als verliezen verdwijnt het plezier in het voetballen en stagneert de ontwikkeling van de spelers. Wij streven er naar dat elke speler die deelneemt aan hun team elke wedstrijd aan voetballen toekomt. De basis blijft voor spelers en speelsters het plezier in het voetballen.

Jeugdcommissie SV Blokzijl

1 Leeftijd

Er wordt in elke leeftijdscategorie een team samengesteld bestaande uit spelers van de betreffende leeftijdsgroep.
Hierbij wordt gebruikt gemaakt van de richtlijnen per leeftijdscategorie van de KNVB.

2 Talent

Het kan voorkomen dat bepaalde spelers tijdens een seizoen te weinig weerstand ondervinden bij de trainingen (medespelers) en wedstrijden (tegenstanders). Een speler leert individueel niets of te weinig meer bij door te weinig weerstand.

In dit geval moet afgewogen worden of het verstandig is om desbetreffende speler met een hoger team mee te laten trainen en/of spelen.

Hierbij moet ook worden gekeken naar de gevolgen die dit heeft voor het team wat verlaten wordt. Bijvoorbeeld: Heeft het team nog wel voldoende spelers.

Slechts in uitzonderlijke gevallen moet een speler uit een team in een lager team ingedeeld worden. Hier moeten dan gegronde redenen voor zijn (speler heeft er geen plezier meer in, speler kan het niveau duidelijk niet aan etc.). Een speler met dispensatie toevoegen aan een lager team om zo betere resultaten te halen is géén uitzondering. (Conform de KNVB richtlijnen)

3 Wensen Spelers/Ouders

Het kan zijn dat er uitzonderlijke wensen van spelers en/of ouders van de spelers zijn. Deze wensen kunnen ingediend worden bij de Jeugdcommissie.

De Jeugdcommissie beslist of hierdoor een speler in een ander team uitkomt.

4 Teamprestaties

Wanneer spelers bij elkaar passen op basis van hun voetbal en hun teamprestaties uit het verleden.

Contactformulier Jeugdcommissie

1 Leeftijd

2 Talent

3 Wensen Spelers/Ouders

De Jeugdcommissie beslist of hierdoor een speler in een ander team uitkomt.

4 Teamprestaties

Contactformulier Jeugdcommissie Mobiel