Titel: Update vanuit de Technische Commissie

Sinds dit seizoen is er bij s.v. Blokzijl een nieuwe Technische Commissie werkzaam. Naast dat men veel aanwezig is bij de club, actief contact heeft met trainers en leiders wil men via de website een paar keer per jaar een korte update geven. Op de website zelf onder de “knop” SV Blokzijl is informatie te vinden hoe de TC er uit ziet en hoe taken en verantwoordelijkheden zijn verdeeld.

• Door wat langdurige blessures maar ook het stoppen van spelende leden is er bij enkele teams sprake van een (te) smalle groep. In overleg wordt er wekelijks gekeken naar de juiste invulling en er worden wedstrijden verplaatst om te proberen alle teams met voldoende spelers te kunnen laten spelen. Overleg en samenwerking is daarin prima, meer beschikbare spelers voor de teams in competitie kunnen we niet “toveren”.

• In de winterstop zal er waar nodig actie worden ondernomen om te zorgen dat alle teams voldoende spelers hebben. Het laatste wat de TC wenst is een team uit competitie halen. Er word nu gekeken naar de mogelijkheid om met een team na de winterstop aan te treden in een competitie van 9 tegen 9, iets wat in opkomst is en veel aandacht heeft vanuit de KNVB. Misschien is het voor de ontstane situatie een oplossing voor de voorjaars-competitie.

• TC heeft trainingen en wedstrijden bekeken en waar gewenst of nodig is daar al feedback over gegeven.

• Aantal trainers en leiders wisten de TC al te vinden en daarin is ondersteuning gegeven waar kon. Mooi dat trainers en leiders de TC weten te vinden.

• Beleidsplan is geschreven en we verwachten dat het spoedig afgerond word.

Er gebeurt nog veel meer binnen de TC en over enkele weken zullen we waar er nieuws is dat weer melden op de website. Daarin zal zeker wat meer gemeld worden over de winterstop, het zaalvoetbal en ook de wens vanuit de TC dat waar kan teams blijven trainen en ook oefenwedstrijden spelen.

De saamhorigheid en ook bereidheid er samen wat moois van te maken is bijzonder te vernemen. Veelal gaat alles opbouwend en kijkt men samen (leden, TC, ouders, trainers, leiders….) naar de mogelijkheden. Dit zal de club nog veel gaan opleveren!

Twee verzoeken vanuit de TC naar spelende leden:

Ga goed om met het aangeboden materiaal. Soms liggen er ballen of hesjes van een team op de grond in het materiaalhok. Dit waar elk team een keurige kast heeft om zijn of haar spullen op te bergen. Spoel soms ook na trainen de ballen even af. Blijft het leer van de bal beter in conditie en heb je dus als speler daar profijt van, tevens verlengd het de levensduur van ballen.

Probeer waar kan de doelgebieden op het trainingsveld te ontzien. Het trainingsveld is door de groei van s.v. Blokzijl tevens een (verlicht)wedstrijdveld en waar kan willen dat veld ook zo goed als mogelijk behouden. Natuurlijk altijd 100{07f53f3d64ef44f728d5a19d1ae19c5eca5387fcb40ef39cefcad973388972c8} geven met trainen, probeer met oefeningen waar kan rekening te houden met het veld en zoek de zijkanten of verdeel en train niet altijd aan de zijde het dichts bij de kleedkamers.

Sportieve groet,

TC s.v. Blokzijl