P.S.V., Ajax, AZ, Feyenoord en FC Twente streden zaterdag om het zaalvoetbalkampioenschap van Blokzijl. Jan Grendelman had 5 “evenwichtige” teams samengesteld waarbij hij zoveel mogelijk rekening had gehouden met de voorkeur van spelers voor hun favoriete club.
De uitslagen tot de pauze waren als volgt:
• PSV Ajax 1-0
• Feyenoord- Twente 3-3
• Ajax AZ 5-1
• PSV Feyenoord 4-1
• AZ Twente 1-2
Op basis van deze tussenstand leek de beslissende wedstrijd de wedstrijd tussen Twente en PSV te worden. De beslissing in deze wedstrijd werd gemaakt door de scorende dames Kitty “Koeman” Speyer en Nadine de Jonge die beide een treffer voor hun rekening namen en leek het erop dat Twente de winnaar van het toernooi zou worden. Toch ging de titel naar P.S.V.(in de lijn van de afgelopen competities) omdat in de één na laatste wedstrijd Ajax Twente versloeg. Tot drie keer toe werd een inzet van Twente middels een sliding van de doellijn gehaald. De uitslagen na de “dweil”:
• PSV Twente 3-6
• Ajax Feyenoord 1-7
• PSV AZ 4-2
• Ajax Twente 4-3
• AZ Feyenoord 1-0
De eindstand van dit geslaagde toernooi:
1. P.S.V. 9 punten
2. Twente 7
3. Ajax 6
4. Feyenoord 4
5. AZ 3

Topscorer werd Marc Slagter met 5 doelpunten.

Deze zaalvoetbalavond, die op een zeer sportieve en gezellige manier was verlopen, werd afgesloten met de prijsuitreiking.

JvB