Onderstaand een reactie van de trainer van het eerste elftal van SV Blokzijl, Richard Jägers.. Deze reactie heeft hij ook toegestuurd aan RTV Oost die een "sfeerreportage" gemaakt hadden van de wedstrijd SV Blokzijl 1 – SVBS '77 1 van afgelopen zaterdag 23 april.

Richard legt hier uit aan RTV Oost dat er een verkeerd beeld geschetst wordt over de huidige toestand waar onze club in verkeerd. Kortom, leest u zelf……….

Goedemiddag,

Met grotendeels gepaste ergernis heb ik afgelopen vrijdag het item gezien van Tijmen van Wissing ? over SV Blokzijl, de slechtste voetbalvereniging van Nederland. Als vrijwillige trainer van dit 1e elftal van Blokzijl voel ik me geroepen om hier toch even op te reageren. Dat er een item wordt gemaakt over ons omdat er in Nederland geen enkel ander 1e elftal er zo slecht voorstaat , 0 punten uit 20 wedstrijden, daar heb ik geen enkele moeite mee. Maar dat er op een hele makkelijke manier een filmpje in elkaar wordt gezet, waardoor een kleine club uit Overijssel dat al een paar jaar in zwaar weer verkeert, zo voor paal wordt gezet dat had ik niet achter een zender als RTV Oost gezocht.

Het begint al meteen door te melden dat Blokzijl de slechtste voetballers van Nederland heeft en een zinkschuit is. Het FC Knuddegehalte is groot. Hieruit blijk meteen al dat desbetreffende verslaggever geen benul heeft hoe we er bij Blokzijl voor staan en zich in mijn ogen totaal niet heeft ingelezen in de situatie bij de club.

Met geen woord wordt er gerept over het feit dat we bij Blokzijl dit seizoen een 7 tal B junioren hebben overgeheveld naar ons 1e elftal. Deze grotendeels net 17 jaar geworden jongens en een drietal 18 jarigen moeten deze jaren rijpen om Blokzijl de komende jaren weer beter voor de dag te laten komen. Dat er van deze 7 jongens er in de wedstrijd tegen SVBS 77 er 5 van in de basis stonden hoor je niets over. Lekker makkelijk dus in mijn ogen om dan maar over slechtste voetballers te roepen. Als er iemand verantwoordelijk is voor de resultaten van ons 1e elftal, dan ben ik dat, dus als je dan aanmerkingen of opmerkingen hebt doe het dan over mij. Deze jonge jongens hebben nog hun hele voetbaltoekomst voor zich en worden door dit filmpje als een stel nitwits neergezet.

Als RTV Oost had je volgens mij ook een positief item er van kunnen maken door juist aan te geven dat ondanks de hopeloze stand op de ranglijst de club er alles aan doet om te overleven en dat het harde leerproces  van het jonge 1e elftal met veel vallen en opstaan gepaard gaat. Dat de jonge spelersgroep leergierig is, dat ze hun stinkende best doen op de trainingen en wedstrijden. Misschien had je contact met mij kunnen opnemen hoe het komt dat we er zo beroerd voor staan. Daarmee had je SV Blokzijl juist een zetje in de rug kunnen geven.

Maar nee, laten we maar uitzenden dat een dame achter de bar roept dat de mentaliteit niet goed is, laten we maar uitzenden dat Jan de tuinman in zijn moestuin roept dat we alleen maar de krant willen halen terwijl de beste man de afgelopen 2 jaar geen wedstrijd van Blokzijl gezien heeft. Laten we maar uitzenden dat er een vetertje knapt en dat er een balletje door de keeper zijn benen rolt. Want dat scoort lekker in beeld. Stoere manier van verslaggeving.

Zonde dat jullie zo'n kans hebben laten lopen om 100% realistisch te laten zien hoe het mijn club vergaat. Wat dat betreft kan ik veel meer respect opbrengen voor de verslaggever van de Stentor die laatst een training heeft bekeken en daarna met veel interesse voor de situatie van de club een rits aan vragen had.

Richard Jägers