BLOKZIJL – SVM-spelers Pieter de Jonge en Gerard Knoppers en SV Ens-trainer Joop van den Berg gaan volgend jaar naar zesdeklasser Blokzijl. De oefenmeester uit Emmeloord tekende een contract voor drie jaar.

SV Blokzijl staat momenteel op de elfde plaats in de laagste klasse van het zaterdagvoetbal. ‘Maar de club heeft ambitie en een zeer goed bestuur’, heeft Joop van den Berg ervaren, ‘De doelstelling is om te gaan bouwen en dan in 2011 te promoveren.’
Om dat doel te bereiken komen er nogal wat spelers naar Blokzijl, met name spelers die vroeger ook in het dorp hebben gespeeld. Behalve de twee SVM-spelers zijn dat Sander Boxum (VHK), Menno Schuitema (FDS), Eli ten Napel (SC Emmeloord), Carlo Noordwijk (DTS) en Niek Dudink (Staphorst). Ook de oud-Blokzijlspelers Raymond van der Linden (VHK) en René Hanssens (Staphorst) overwegen terug te keren.
‘Het plaatje ziet er goed uit. Ik weet ‘t, het niveau is nu nog niet heel hoog, maar de club heeft ambitie’, vervolgt Van den Berg, ‘De club heeft een beleid, dat te vergelijken is met wat ze bij Bant een paar jaar geleden zijn gaan doen. En je hebt gezien waar dat toe geleid heeft.’