Blokzijl JO-15 maakt geen fouten en wordt ongeslagen kampioen!

Vandaag stond de inhaalwedstrijd tegen Heerenveen op het programma.

Bij winst was het kampioenschap een feit, mede door het puntverlies voor de winterstop van directe concurrent Diever-Wapse was winnen voldoende en hoefden de mannen zich niet druk te maken om het doelsaldo.

Blokzijl begon wat twijfelend aan de wedstrijd en had duidelijk de winterstop nog in de benen (en de spanning). Veel balverlies, veel passes die niet aankwamen en weinig coaching onderling in het veld zorgden ervoor dat Heerenveen dik 20 minuten stand hield. De verdediging en de keeper van Heerenveen werden wel een aantal malen goed getest maar ze konden de mannen van Blokzijl toch steeds van scoren afhouden. Na een uitbraak van Damiën waarbij hij de bal voor Lesley klaarlegde leek het 0-1 te worden en leek de ban gebroken. De grensrechter gooide roet in het eten waardoor de scheidsrechter het doelpunten afkeurde en zo bleef het 0-0.

Na een nieuwe uitbraak van Blokzijl was het Damiën die de 0-1 scoorde.

Blokzijl wilde graag doordrukken maar bleef slordig in de passing. Na goed doorgaan aan de linkerkant was het Mike die de keeper verschalkte met een schot door de benen. 0-2.

Ondanks kansen die volgden ging Blokzijl met 0-2 de rust in.

Om het kampioenschap binnen te slepen en ervoor te zorgen dat Heerenveen niet terug kon komen in de wedstrijd was er meer nodig dan de 0-2. Nadat Wim en Sieger de mannen in de rust iets anders hadden neergezet ging het voetballend in de tweede helft een stuk beter.

Meteen na de rust pakte Blokzijl het heft in handen en maakte de 0-3 via een vlotte combinatie waarbij Jesse hem binnenschoot. Blokzijl controleerde de wedstrijd en wist dat het kampioenschap hun eigenlijk niet meer kon ontgaan.

Langs de lijn was duidelijk te merken dat de spanning er voor de mannen af was, combinaties lukten weer, passes kwamen aan, er werd gecoacht en Blokzijl had veel meer rust in het spel. Heerenveen liep alleen nog maar achteruit en kwam er niet meer aan te pas, hierdoor liep Blokzijl al snel uit naar een comfortabele 0-8 voorsprong.

Na het eindsignaal kon Blokzijl zich opmaken voor een feestje want het kampioenschap was nu echt een feit. Blokzijl werd met 31 punten ongeslagen kampioen met in totaal 10 gewonnen wedstrijden en 1x een gelijkspel tegen de nummer 2.  Petje af voor deze unieke prestatie.

Doelpuntenmakers vandaag:

• Damiën 4x
  • Jesse 2x
  • Mike 1x
  • Anne 1x

Voor Wim en de mannen van JO15; Heel veel succes in de 2e klasse na de winterstop en heel veel succes in het bekertoernooi (waar Blokzijl zich inmiddels bij de laatste 13 teams heeft gevoegd)

Mike de Jong