Het C2 team van SV Blokzijl is vandaag (06 juni 2015) kampioen geworden van hun klasse. Na een ruststand van 1 – 0 werd uiteindelijk gewonnen met 4 -1  van SVM C2.

Na de onverwachte kans op het kampioenschap en een aantal weken geen competitiewedstrijd te hebben gespeeld was gisteren een mooie en spannende dag aangebroken waarop het dan zou moeten gaan gebeuren. Gezien de eerste wedstrijd in Marknesse niet geheel vlekkeloos was verlopen had het team nog wat recht te zetten. Er was een redelijk mooie opkomst van vaders, moeders en spelers van andere jeugdteams aanwezig. De wedstrijd begon, en al redelijk snel scoorde Jens de 1-0, dat gaf hoop, echter kwam svm niet om het kampioenschap zonder slag of stoot te overhandigen en bleek het een taaie tegenstander, de rust werd dan ook met de minimale voorsprong gehaald. Na een kwartiertje rust kwamen de teams weer op het veld en werd begonnen aan de 2e helft, hier scoorde Ramon de 2e en kwam het kampioenschap binnen handbereik, vooral nadat Mark de 3e binnentikte,  smetje was een tegengoal uit een strafschop, maar wederom had Mark hier een antwoord op en maakte de 4-1 hierna was het wel gebeurt met svm en kon het kampioenschap worden gevierd. Zonder namen te noemen moet wel worden gezegd dat het een enorme teamprestatie is van dit gezelschap, nog niet eerder een gemengd team gezien dat bijna voor de helft uit dames bestaat en kampioen wordt. Des temeer een enorme pluim naar de C2G. Ook naar trainers en begeleiders een pluim en jaar zonder al teveel gezeur en gemopper, gefeliciteerd!!!!!

Herman Mäkelburg

Hieronder wat impressies