PUPIL VAN DE WEEK              ZATERDAG 7 MAART

Janco Dragt, voetballer in de E`s
, inmiddels omgekleed in het speciale pupil van de week outfit, loopt vol verwachting achter trainer Joop aan om zich toe te voegen in de kleedkamer van het Eerste elftal van SVBlokzijl.

Hier vindt de laatste voorbereiding plaats van de wedstrijd Blokzijl – Waskemeer. Volgens Janco is daar de trainer aan het woord met een bord vol tekeningen.

Vervolgens gaan de jongens zich inlopen en intrappen. Janco mag Dennis, onze keeper, intrappen en hem op scherpte te brengen.

Na de goede voorbereiding in de kleedkamer en op het veld, trekken de mannen zich nog èèn maal terug in de kleedkamer voor de laatste peptalk van de trainer en leiders. De wedstrijd kan beginnen, Janco trapt de bal vanaf de middenstip naar aanvoerder Niek en vervolgens passeren ze samen het hele elftal van Waskemeer. Loei hard knalde Janco de bal in het doel, de keeper van Waskemeer was kansloos.

En natuurlijk was er ook nog even tijd voor Rob B. om een paar vragen te stellen aan Janco.

Wat vind jij de beste voetbalclub?
AJAX

Wie vind jij de beste speler ?
V.D WIEL

Wie vind jij dan de beste speler van SVBlokzijl?
(NA LANG NADENKEN), ? WEET IK NIET ?

Hoelang voetbal jij al?
BIJNA 4 JAAR

Waar sta je in het veld ?
RECHTS ACHTER

Wat wil je later worden ?
BEROEPSVOETBALLER

Wat vind je ervan op pupil van de week te zijn?
LEUK DAT JE EEN BAL KRIJGT EN TE WETEN HOE HET IS BIJ HET EERSTE ELFTAL HOE HET ER AAN TOEGAAT VOOR DE WEDSTRIJD.