zaterdag 25 oktober 2008

Na wat wisselingen en geruil, kon uiteindelijk Lars van Veen zich opmaken voor pupil van de week. Volgens zijn moeder Renah was het maar goed dat hij op het laatste moment te horen kreeg dat hij deze titel mocht dragen, want, zo zei ze, de nacht daarvoor had hij de hele wedstrijd incl. goals al 10 keer beleefd.

Nou Lars aan gedrevenheid en inlevingsvermogen geen gebrek, dus de pupil van de week gaat ook helemaal goed komen. En hoe! Lars droeg het pupil van de week trainingspak met gepaste trots, woonde de voorbespreking van de trainer bij en stak een goedkeurende duim op toen hij dé (trofee) bal in het vizier kreeg.

En daarna hup het veld in. Alsof hij nooit anders gedaan had, gaf hij de trainer, leiders en scheidsrechters de hand, liet zich fotograferen om vervolgens de aftrap te nemen.

Soepeltjes schopte hij de bal richting doel van de tegenstander en maakte zijn actie netjes af door een prachtige goal te maken. Ja daar had de keeper niet van terug!

Daarna hebben we eindelijk aan Lars de dingen kunnen vragen die we altijd al van hem wilde weten:

Wat vind jij de beste voetbalclub?
• Psv

Wie vind jij de beste speler?
• Afellay, dat is echt de top van Psv en het is een jonge speler

Wie vind jij dan de beste speler van de wereld?
• Hoe heet die lange lummel ook al weer…. Oja Gomez, die heeft ook bij Psv gevoetbald

Hoe lang voetbal jij al?
• Ik speel al 4 à 5 jaar

Waar sta je in het veld?
• Ik ben spits en ik heb dit seizoen al een stuk of 5 goals gemaakt!

Heb jij nog een favoriet voetballied?
• Na wat gedenk en geprakizeer…. Queen met “ We are the Champions”.

Wat wil je later worden?

• Nou eigenlijk wil ik profvoetballer worden, maar ik weet niet of ik dat wel kan.

Wat vind je ervan om pupil van de week te zijn?
Leuk, maar eigenlijk snap ik niet de problemen die het eerste heeft, want die hebben wij niet met ons team. Wij gaan niet met z´n allen achter de bal aan. Als iedereen naar achteren gaat blijft er altijd één spits staan. Ze moeten maar wat vaker bij ons komen kijken. ( Nou Lars dat lijkt mij een goed plan, dan kunnen ze nog wat van jullie leren!)

Lars, bedankt voor het interview en veel plezier met je bal!

En… de volgende pupil van de week mag op zaterdag 8 november 2008 om half 2 aantreden.

Mirjam Kragt