BLOKZIJLHennie van der Most houdt vrijdagavond 25 januari om kwart voor acht een lezing in De Ploats in Blokzijl.

hennie-vd-most.jpg

De topondernemer, onder meer bekend van Wunderland Kalkar in Kalkar, Speelstad Oranje, Piri-Piri restaurants en de Koperen Hoogte in Zwolle, is te gast tijdens de sponsoravond van sportvereniging Blokzijl waar naast sponsoren, ook bedrijven uit Blokzijl en donateurs, leden en vrijwilligers van sportvereniging Blokzijl welkom zijn. Uiteraard zijn ook de partners uitgenodigd. Hennie van der Most is een ondernemer die tot de verbeelding spreekt. Hij geeft bestaande gebouwen als een ziekenhuis, watertoren of kerncentrale een nieuwe bestemming door er hotels, congres- en uitgangscentra, evenementenhallen of attractieparken van te maken. Bij zijn imperium zijn inmiddels tweeduizend werknemers werkzaam. Van der Most is een eigenzinnig ondernemer, enkele karakteristieke uitspraken van hem zijn: ‘Houd het simpel en denk praktijkgericht’, ‘Niet na-apen, maar zelf formules, concepten en uitstraling bedenken’ en ‘snel bijsturen en beslissingen nemen en vooral niet te lang discussiëren.’ Tijdens de bijeenkomst in De Ploats zal hij onder meer een tipje van de sluier oplichten en zijn succes verklaren, bovendien blikt hij vooruit. Zo is hij momenteel druk met drie nieuwe en wederom unieke projecten. Van der Most geeft bovendien zijn visie op de huidige economische ontwikkelingen. De zogeheten sponsoravond in De Ploats is een feestelijke, want alle elftallen van de voetbalclub hebben weer een sponsor gevonden. Hoofdsponsor is supermarkt Aaldersberg die behalve het eerste elftal, ook de B’s en D’s sponsort. De Tamek Groep Accountants en Belastingadviseurs tekent voor de E’s en de F’jes worden gesponsord door autobedrijf Diepeveen. Camping Tussen de Diepen sponsort het dameselftal en het tweede elftal wordt gesteund door café/restaurant Sluiszicht. De sponsoravond in De Ploats op 25 januari begint om kwart voor acht met een kopje koffie, om acht uur volgt de opening en om kwart over acht worden de nieuwe tenues en sponsoren van sportvereniging Blokzijl gepresenteerd. De lezing van Hennie van der Most begint om half negen.