De afgelopen maanden heeft voetbalvereniging d’Olde Veste ’54 uit Steenwijk, in samenwerking met SMO-Meppel, een cursus verenigingsscheidsrechter KNVB georganiseerd voor aspirant-scheidsrechters in de regio. Onder begeleiding van KNVB-docent Hans van Bruggen, hebben 18 deelnemers van diverse clubs op 10 mei met succes de cursus afgerond. Onder hen was onze eigen Jörgen Stap, een trotse vertegenwoordiger van SV Blokzijl.

De cursus, die in februari van start ging, bestond uit vier oefenavonden. Deze bevatten een combinatie van theorie en praktijk, waarbij de deelnemers twee avonden oefenwedstrijden floten. Bovendien moesten de deelnemers vier wedstrijden fluiten bij hun eigen club, beoordeeld door een ervaren scheidsrechter. De slotavond bestond uit een eindtoets aan de hand van filmbeelden.

Voorzitter Jan Gerbers van de scheidsrechtersvereniging SMO Meppel en omstreken sprak zijn dank uit voor de succesvolle organisatie van de cursus. Als blijk van waardering ontvingen de geslaagden van SMO een gratis drankje, verschillende scheidsrechters-accessoires en een leuk aandenken voor de nieuwe SMO-leden onder de cursisten.

De cursus werd door de docent als zeer geslaagd beschouwd, aangezien alle cursisten, inclusief Jörgen Stap, hun felbegeerde diploma hebben behaald. De slotavond was naar ieders tevredenheid en hier zie je enkele foto’s van Jörgen als herinnering aan deze geweldige ervaring.