Deze zin hoorde ik in het begin maar al te vaak en ja logisch. Ik heb een aantal derby’s gespeeld met FDS tegen Blokzijl. Dan ineens staat hij daar als trainer van de keepers, vele konden de link niet leggen maar snel werd duidelijk dat ik langer op doel had gestaan dan een pion ergens in het veld, voor de keeper.

Ik werd voor dit seizoen gevraagd of ik wat wou doen voor en bij Blokzijl. De intentie en de echte wil van een aantal mensen vond ik zo mooi dat ik geen nee kon zeggen. Bouwen aan iets, ja dat is wat ik graag wil en daar ligt ook mijn kracht. Dus ja toen eerst Roel B. mij belde met daarna Joop vd Berg en het zeer actieve bestuur was de beslissing snel genomen. Puur omdat men allemaal zoveel energie uitstraalde en s.v. Blokzijl op een leuke maar vooral sportieve manier weer op de kaart wil zetten.

Vanaf het begin voelde ik mij erg prettig bij de club. Open, rustig en gewoon fijn om samen te werken in en om het veld. Gelijk viel 1 ding op, de druk die mensen toch hadden omdat de club een stapje wil maken. Totaal niet nodig, druk is belast en daar moet je niet mee gaan lopen. Vele wouden maar dachten snel een grote stap te kunnen maken. Was het maar zo simpel…. De eerste stap is dit seizoen gezet en die eerste stap is vaak de lastigst.

Met de keepers heb ik echt genoten van elke training! Dennis wil graag, soms te…. En ja werken met een keeper die ook echt wil…. dat is een genot voor elke trainer! De keeper van de A1 moest nog even wennen maar snel kwam de omschakeling en hij pakte het erg goed op. Elke donderdag stonden wij samen met plezier op het veld. Soms even flink aan de bak, soms waar het kon ook even tijd om over vele dingen van het voetbal te praten.

Er was bijna nooit een 2e keeper voor het 1e op de donderdag en ik wou maar graag daar staan om het team te helpen. Wat is er nou mooier dan trainen met 2 keepers ipv die kleine goals? Met regelmaat moest ik mensen laten gaan maar af en toe liet ik zien (als het mn goede kant was) er toch iets van te kunnen. Met een lach, plezier maar ook met de juiste insteek om samen beter te worden stond ik daar op de donderdag en zag vele ballen van o.a. Pieter en Boxum op me af komen.

Ja tijdens een erg leuk seizoen komt er de vraag van mijn club (ja jullie kennen mij van FDS maar v.v. Steenwijk is waar ik vele jaren heb gespeeld) of ik daar wat wil gaan doen. Eerst ging het om de keepers en wat scouten in de regio maar al snel bleek dat de spelers van het 2e een actie hadden gehouden. Als collectief wouden ze graag mij terug als trainer en ja als je club je vraagt en de groep het wil…. ik heb ambitie en als je dan een stapje kan maken… Ik heb het 2e van v.v. Steenwijk 1.5 jaar terug uit “nood” een half seizoen getraind. Een erg leuke groep waar met wat aankomende junioren erg veel potentie in zit.

Ik wens heel Blokzijl veel voetbalplezier en successen toe. Heb het seizoen als zeer prettig ervaren en wij komen elkaar zeker nog tegen in de nabije toekomst. Voor Blokzijl 1: Wil niet te veel en te snel maar geniet samen van het mooiste spel ter wereld, voetbal. De druk er wat van af en met wat versterkingen is het zeker mogelijk om volgend seizoen te gaan voor een prijs.

s.v. Blozijl bedankt!

Martijn de Vries