Lintje voor trouwe vrijwilliger

zaterdag 21 mei 15:43

Blokzijl – Harm Boes is zaterdagochtend benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau. Locburgemeester Luc Greven reikte hem de onderscheiding uit. Dit gebeurde op het nieuwe sportcomplex van sv Blokzijl.
De club waar hij zich met hart en ziel voor inzet. Boes is veertig jaar trainer/verzorger/vrijwilliger van de club. Hij vierde dit jubileum dus met een koninklijk tintje. Boes onthulde ook een plaquette in de aanbouw van de vernieuwde accommodatie. Daarin staat zijn naam. Het was het startpunt van een reeks festiviteiten. sv Blokzijl bestaat negentig jaar en dat werd onder andere gevierd met een clinic van sv Heerenveen voor de jeugd.

Bron: http://www.steenwijkercourant.nl

Koninklijk lintje officieel hoogtepunt van sportfeest in Blokzijl

zondag 22 mei 2011 | 23:42

BLOKZIJL – Met een dikverdiende koninklijke onderscheiding als officieel hoogtepunt hebben bestuur, leden, hun familie en supporters van voetbalvereniging Blokzijl afgelopen zaterdag een zonovergoten jubileumfeest gevierd ter gelegenheid van het 90-jarig bestaan.
Dat begon met de uitreiking van het lidmaatschap in de Orde van Oranje Nassau door loco-burgemeester Luc Greven aan Harm Boes (67), die al decennia lang zijn sporen verdient op het Blokzijliger sportpark De Uiterdijken.

Sinds
1963 is Boes al actief bij plaatselijke sportvereniging. Tot op 42-jarige leeftijd voetbalde hij zelf. Vanaf 1971 combineert hij zijn inzet op het voetbalveld met het trainen van verschillende teams. Van pupillen tot en met de hoofdselectie, alle leeftijden kregen in die lange periode met Boes te maken. En altijd met een voor hem kenmerkende grote inzet en betrokkenheid, zo heb ik begrepen, aldus Greven bij de uitreiking. Naast het verzorgen van de trainingen is Harm Boes ook al ruim twintig jaar actief als sportmasseur en verzorger van het eerste elftal. In de dagelijkse praktijk doen vele spelers en speelsters van uiteenlopende teams door de week nooit tevergeefs een beroep op zijn verzorging en altijd krijgt Boes ze weer speelklaar. Vanaf 1971 is Harm Boes tevens gymnastiekdocent bij de sportvereniging dat door zijn inzet nu een bloeiend verenigingsonderdeel is met 120 leden. Daarnaast is hij sinds 1995 bestuurslid van de Vereniging voor Toeristisch en Recreatief Belang Blokzijl.

Bron: http://www.destentor.nl