Beste Voetbalvrienden.

De pen was even zoek maar ik heb hem op het voetbalgala weer terug gevonden! (nog bedankt jongens voor het helpen zoeken)
De nieuwe seizoenshelft breekt weer aan dus ook ik kom er nu niet onderuit om het een en ander over mijzelf te vertellen.

Mijn naam is dus Sander Boxum de meesten die dit lezen zullen mij inmiddels al wel kennen of hebben mij wel eens zien lopen.(gevoetbald heb ik namelijk weinig dit seizoen) 23 jaar geleden ben ik geboren in Zwolle. Waarna ik heb gewoond in Hasselt, Sint Jansklooster en 2 jaar geleden ben ik samen met mijn ouders en broertje naar Blokzijl verhuisd. Inmiddels bevalt het mij hier zo goed dat ik hier zelf ook een huisje heb gekocht waar ik binnenkort ook in ga samenwonen met mijn vriendin Marleen.
Ik werk momenteel in Lelystad op een verkoopkantoor als verkoop binnendienst medewerker.

Bij olympia 28 in Hasselt ben ik begonnen met voetballen hier heb ik in de f-pupillen en de e-pupillen gevoetbald. Toen wij gingen verhuizen naar Sint Jansklooster ben ik gaan voetballen bij sv VHK. Hier heb ik eigenlijk alle jeugdelftallen doorlopen tot het eerste elftal. Bij het eerste van VHK heb ik enkele hoogtepunten en ook dieptepunten meegemaakt. Hoogtepunten waren het spelen in de 1e klasse en de nacompetitie finale die wij hebben gewonnen van de Weide die ons weer terugbracht in de 2e klasse. Na 2 jaar op rij gedegradeerd te zijn van de 1e naar de 3e klasse. Voetballen bij VHK heb ik het laatste seizoen voornamelijk gedaan in het 2e elftal waar wij ook kampioen mee zijn geworden. (een mooi afscheid dus)

Toen kwam sv Blokzijl!! (een nieuwe uitdaging!!)
Na enkele malen met een aantal jongens en bestuur bij elkaar te hebben gezeten zijn we tot de conclusie gekomen dat er bij Blokzijl ook iets moois neergezet kan worden als we er met z’n allen voor gaan. Dit heeft mij erg aangesproken en ook over gehaald om bij Blokzijl te gaan voetballen. (natuurlijk was er ook nog schoonvader die begon te dreigen met: als ik niet bij Blozijl zou komen voetballen ik de deur niet meer in kwam) maar goed dat is een heel ander verhaal.

Met goede moed ben ik begonnen met trainen en voetballen maar raakte naar enkele wedstrijden al geblesseerd. Waarna ik eigenlijk de rest van het seizoen niet meer actie ben gekomen. Maar momenteel ben ik weer terug van mijn blessure dus hoop in de 2e seizoenshelft ook mijn steentje te kunnen bijdragen. In de 1e seizoenshelft heb ik hele goede wedstrijden gezien van Blokzijl maar hier en daar toch ook wat mindere. Maar ik ben er van overtuigd dat wij na de winterstop nog een hele goede reeks kunnen neerzetten en wie weet zit er nog een hele mooie verassing in het verschiet!! (alle ploegen staan namelijk behoorlijk dicht bij elkaar) Ik heb er in ieder geval het volste vertrouwen in en zie uit naar een mooie sportieve 2e seizoenshelft.

Dat word het nu tijd om de pen maar eens door te geven aan iemand anders.
En dit doe ik uiteraard aan niemand anders dan de VOETBALLER VAN HET JAAR 2008 Jan Peter Lok. Hij heeft vast en zeker het een en ander te vertellen over deze fantastische prestatie.
Jan Peter succes!