Het heeft even geduurd, maar de pen was leeg. Het is erg lastig om een vulling te regelen tijdens de vakantie, maar het is gelukt…..

Ik ben mijn voetbalcarrière begonnen in Wegberg, Duitsland. Ik was toen een jaar of vijf. Mijn vader was beroepsmilitair en was geplaatst in Duitsland. Na het avontuur in Duitsland ben ik naar Steenwijk verhuisd. Hier ben ik bij Rood Wit gaan voetballen. Ik heb daar t/m de A’s gevoetbald. Ik ben gestopt met voetbal en verder gegaan met karate, fitness en kickboksen. Dit heb ik een aantal jaren gedaan, maar het bleef kriebelen. Ik ben toen in Wanneperveen bij de plaatselijke voetbalclub, Oranje Zwart, gaan spelen. Ik voetbalde daar in het 2e elftal. Ook hier heb ik een aantal seizoenen gespeeld.

Maar toen ben ik begonnen met de opleiding voor mijn huidige baan. Ik heb niet voor niets de bijnaam ‘pet’ gekregen van Kelly. Vanwege mijn werk was het heel lastig om een teamsport te doen. Maar na de winterstop van seizoen 2007-2008 wilde ik het toch weer proberen. Ik heb mij toen aangemeld bij SV Blokzijl. Ik was al vaste toeschouwer, danwel van het 1e elftal danwel van de dames. Ik vond en vind het een fantastische club met veel leuke en toegewijde mensen. De club is klein en dan is het vaak lastig om een volledig elftal op de been te krijgen.

Maar ik ben weer gaan voetballen. Ik moest erg wennen in het begin. Ik had 10 jaar lang niet tegen een bal aan getrapt. Maar aan het eind van het seizoen ging het aardig (al zeg ik het zelf). Toen kwam Joop. Joop en ik lagen elkaar niet altijd en we hebben dan ook een keer flink woorden gehad. Dit ging over mijn beschikbaarheid op de wedstrijddagen. Na een stevig maar goed gesprek werd pas echt duidelijk dat ik maar om het weekend kon voetballen (Ik wist dit al langer……). Ik baalde daar, net als Joop, ook van. Maar dat mocht de pret niet drukken. Nou ja, uiteindelijk is dat wel de reden geweest waarom ik gestopt ben. Ik had geen plezier meer.

Zoals ik al heb gezegd, ik voetbal niet meer. Ik zal de club echter wel blijven steunen. Als ik kan kom ik zeker kijken. Ik hoop dat de groep zo leuk blijft en dat de resultaten beter en beter worden……. Aangezien er een hoop “nieuwe” jongens bij zijn gekomen vanuit de A’s, zullen de resultaten er ongetwijfeld beter van worden.

Ik wil jullie allemaal veel succes wensen voor het nieuwe seizoen en ik geef de pen door aan een ‘nieuweling’. Pieter Galema bij deze geef ik de pen aan jou door.

Robert de Jong aka Pet