Als nieuw gezicht bij S.V. Blokzijl, wil ik me graag aan jullie voorstellen:
Mijn naam is Niek Dunnink, geboren en getogen in Staphorst, gelukkig getrouwd met Marion Kuik en ben 28 jaren jong.

Op mijn 6e ben ik begonnen met voetballen bij vv Staphorst. Aangezien mijn vader (Klaas Dunnink) bloedfanatiek is/was en vele jaren in het eerste elftal heeft gespeeld, werd ik natuurlijk met het voetbalvirus besmet. De thuiswedstrijden van het eerste werden al op zeer jonge leeftijd door mij bezocht (waarschijnlijk ook omdat ik na de wedstrijd altijd een bakje patat van mijn vader kreeg).

Ik heb bij vvStaphorst alle jeugdteams doorlopen van F-pupil tot A-junior. Nadat ik was overgestapt van jeugd naar senioren was het fanatisme er een beetje af. Ik besloot om met vrienden in een lager team (4e elftal) te gaan voetballen. Maar 2 kampioenschappen later begon het toch weer te kriebelen, en ben ik in het 2e elftal gaan voetballen.
Een periode van hoogte en dieptepunten: promotie en degradatie van/naar res. 1e klasse en hoofdklasse. Hoogtepunt was 3 jaar geleden waarbij we tot en met de laatste wedstrijd meestreden om het kampioenschap in de reserve hoofdklasse. In een zinderende laatste wedstrijd verloren we van de uiteindelijke kampioen ACV2 en resteerde voor ons de derde plek.

Nu al is 2008 een zeer bewogen jaar gebleken, zowel op werk – als privé gebied is er voor mij ontzettend veel veranderd!
Eind 2007 had ik 7 jaren met veel plezier gewerkt bij Ferm als logistiek medewerker/Assistent Hoofd Logistiek en was ik toe aan een nieuwe stap in mijn carrière! Zo ben ik begin januari met frisse moed gestart als Hoofd Logistiek bij Remark, distributeur in drogisterijartikelen. Helaas werd al na korte tijd duidelijk dat de geschetste verwachtingen niet tot uiting konden worden gebracht. Dat was een behoorlijke afknapper. Ferm en ik kwamen weer in contact en op 1 mei jl. ben ik bij Ferm begonnen als teamleider logistiek. Een ontzettende leuke en afwisselende baan waarbij ik helemaal mijn ei in kwijt kan!

Vlak voordat ik wegging bij Ferm kwam de verrassing dat ik vader zou worden. Hoewel het wel degelijk gepland was, kwam het toch wel een beetje als donderslag bij heldere hemel, want zo snel hadden wij het helemaal nog niet verwacht! Nadat we aan het idee gewend waren, moesten we het samen toch eens hebben over wat we nu wilden. Moesten we kiezen voor een bruiloft of voor geregistreerd partnerschap? We besloten in eerste instantie om voor het laatste te kiezen. Toen we er het op een avond in februari er toch nog eens over kregen, gingen we een beetje fantaseren over hoe we het zouden willen als we toch wèl zouden gaan trouwen. Een beetje uitzoeken, beetje rondvragen en uiteindelijk zijn Marion en ik op 23 mei jl. op een heel bijzondere manier in het huwelijksbootje gestapt. We zijn getrouwd in de buitenlucht, in de tuin van de oom en tante van Marion. Het was een prachtige dag, precies zoals we het in onze gedachten hadden.

Absoluut hoogtepunt in 2008 was 27 augustus jl. toen onze dochter Ella werd geboren. Een heerlijke meid waarvan vader en moeder elke dag ontzettend genieten.

Tot slot wil ik nog kwijt dat ik hoop op een prettig, gezellig en leuk voetbalseizoen met de mannen van Blokzijl 1 (de eerste 6 punten kunnen ze ons in ieder geval niet meer afpakken!!). Als we er met z´n allen de schouders eronder zetten, zullen we voor iedere tegenstander in deze competitie een lastige opponent zijn!

Graag wil ik de pen doorgeven aan Carlo Noordwijk. Carlo, succes met schrijven!!

Een sportieve groet,
Niek Dunnink

Foto van onze bruiloft op 23-mei-2008: