Even voorstellen……

Martijn de Vries

Na een prima introductie bij de B1 voor het einde van het seizoen nu even online waar ik meer ga doen dan alleen het trainen van de B1.

Mooi om terug te komen bij s.v. Blokzijl, de club waar ik als trainer ben begonnen. Het was een vrij korte samenwerken maar dat kwam door een kans om verder te ontwikkelen. Vanaf dag 1 tot heden altijd prima contact gehouden met een aantal leden en spelers, samenwerking dat jaar was fijn.

Wat voor de speler trainer werd:

van F tot aan 1e bij v.v. Olde Veste (van kelder voetbal tot aan enkele promoties) en door werk op zaterdag nog aardig wat jaren v.v. Steenwijk. Daar begonnen in het 3e (vrienden) maar vrij snel aangesloten bij het 2e en schommelde mooi enkele jaren tussen het 1e en 2e.
Door tegenslag eigenlijk te vroeg begonnen als trainer.

• 1 jaar s.v. Blokzijl (Assistent J vd Berg en trainer keepers)
  • 3 jaar v.v. Steenwijk 2 (2x kampioen, 1x finale beker)
  • 2 jaar m.v.v. Alcides 2 (1x kampioen Hoofdklasse, 1x finale Beker en 1x finale Beltona Beloften)

De samenwerking in mijn jaar bij s.v. Blokzijl was super, tot aan vandaag de dag nog altijd wat contacten en zo is ook het contact weer gekomen rond Maart / April dit jaar. Intentie was na wat intense jaren niks te doen. Echter het gevoel naar Blokzijl in combinatie met wat ment doet en wil gaan doen trok mij enorm aan. Waar er jeuk is….  Fijn die kriebel te vernemen en na een eerste gesprek was het besluit samen met de club snel genomen.

Komend seizoen zal ik de B1 gaan trainen en mij enorm inzetten op vele vlakken m.b.t. voetbal en s.v. Blokzijl. Met 5 man gaat VC (Voetbal Commissie) zich enorm inzetten de komende jaren als het gaat om visie, beleid, opleiden, ondersteunen, organiseren en nog veel meer.
Men moet wel weten dat dat vele zaken intern nog altijd door mensen zelf opgepakt dient te worden, men denkt nu al dat TC een feestdag doet of wedstrijden regelt. Trainers, leiders en meer zijn zelf verantwoordelijk, TC zal daarin wel een beleid uitspreken en zeker ondersteunen.
Zelfredzaamheid, betrokken en actief is en blijft de kern van een vereniging in het geheel en daarbij naast het komende beleidsplan natuurlijk de ondersteuning vanuit de VC.

Kijk enorm uit naar de mooie uitdaging die voor ons ligt. Het gaat niet om titels en prijzen maar om wat je samen er van maakt en van daaruit er samen er wat moois van maakt! In mijn jaren als speler en trainer gemerkt dat samenwerking, binding en ook wel openheid de basis is tot groei en succes. We moeten het immers samen doen, niet alleen maar een paar talenten in een team of een team op zichzelf. Denk ook aan vrijwillig wat doen voor de club maar ook opbouwend als ouder of betrokkenen te werk gaan, iets wat niet gemakkelijk is maar wel de weg is om een samen een stap te maken. Ontwikkeling talent staat natuurlijk hoog op de agenda maar een vereniging en voetbal is nog altijd “teamwork” en alleen daaruit is veel plezier, binding en groei te behalen.

Er zal tijdens of kort na de vakantie nog nieuws komen vanuit de TC, daarin druk waarin we wel 100 dingen willen doen maar we er maar 1 voor 1 kunnen aanpakken. We gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit! Kan zijn dat een onderwerp even op de plank blijft liggen maar alles heeft onze prioriteit en wat we doen willen we zo goed als mogelijk doen.

TC bestaat het komende seizoen uit:

• René Groen
  • Theo Dragt
  • John Mondria
  • Martijn de Vries
  • Jan Grendelman (vanuit Bestuur)

9 augustus zal de B1 van start gaan, kijk enorm uit om samen te beginnen. Schema voorbereiding is eerder al vermeld op de website. Hou de website en twitter in de gaten.

Laten wij er samen hard aan werken! Veel gaat al erg goed, s.v. Blokzijl leeft! Met inzet samen proberen het beter/groter te maken…. Mijn motto en manier van werken: Geen Ja maar…. denk en handel vanuit: Ja en…. Oplossingsgericht!

Hoop vele mensen het komende seizoen te zien bij de club en spreek mij gerust aan. Ga mij enorm inzetten bij de B1 maar ook binnen de VC. Hoop dat wij samen er wat moois van maken.

Nogmaals en met nadruk: de club s.v. Blokzijl ben en bouw je samen! Dat doet een trainer, bestuur, VC of….. echt niet alleen!

Sportieve groet,

Martijn de Vries