De eerste helft ging redelijk gelijk op met iets meer kansen voor Hielpen, het was dan ook het elftal uit Hindelopen dat op voorsprong kwam. Een goede actie aan de rechterkant met een lage voorzet tot gevolg werd van dichtbij hoog ingeschoten door de spits.

Aan de kant van Blokzijl was het Peter Paul Hoekstra die met een schot vanaf de duq-out de doelman van Hielpen verraste. Een halve voorzet, gedragen door de wind belande in de kruising, á la Jägers (FDS uit)!

Ruststand 1-1.

De tweede helft bleef het nog geruime tijd 1-1, totdat in de 70ste minuut Hielpen er 1-2 van maakte. In de laatste 10 min. volgden nog 2 doelpunten, kinderlijk eenvoudig werden de verdedigers uitgespeeld en was het een koud kunstje om de 1-3 en de 1-4 te maken.

De scheidsrechter heeft een goede wedstrijd gefloten, ondanks een bedroevend slecht vlaggende assistent van Hielpen!

Volgende week staat de inhaalwedstrijd tegen HJSC uit Hommerts op het programma.