Het 1e resultaat is binnen.
Al leek het in de laatste kwartier alsnog fout te gaan.
Omdat de laatste linie onder aanvoering van Niek Dunnink te aanvallend verdedigde kroop Blokzijl een paar keer door het oog van de naald.

Maar op basis van de gehele wedstrijd kon ook Espel trainer Gerrit Dijkstra,wel met de uitslag leven.
Ook voor zijn ploeg een morele opsteker na de zware nederlaag tegen CVVO.
Blokzijl trad in een 1-4-3-3 systeem aan met op de flanken Dennis Dijkstra en
Gerbrand Smedes.
Op die positie zal er nog veel bij geleerd moeten worden, maar al doende leert men.
Na kansen van Carlo Noordwijk en een poeier van Dennis Dijkstra was het toch Espel dat op voorsprong kwam.
Carlo bracht met zijn 1e treffer zijn ploeg langszij.
Slordigheden in de verdediging en een te langzame omschakeling van de middenvelders bood Espel meer ruimte voor de counter.
De 1-2 was het gevolg.
Keeper Marcel Hoekstra die Dennis Heyman uitstekend verving, bleek een te grote opstakel te zijn!!
De vrije trap van Pieter de Jonge viel als een granaat binnen, en bracht Blokzijl het verdiende puntje op.

Kijkend naar het laatste gedeelte van de wedstrijd mag Blokzijl het meest tevreden zijn.