Zaterdag 29-11-2008 Blokzijl E1 Kampioen!

In de bittere kou uit bij FC Kraggenburg E2, werd de laatste wedstrijd van de najaars competitie voor de E-pupillen gespeeld. Het was een leuke wedstrijd, in de eerste helft leek de spanning van die laatste wedstrijd en de kans om kampioen te worden mee te spelen. Dit duurde gelukkig maar even en daarna kregen de meegekomen supporters aantrekkelijk voetbal te zien en de een na de andere goal werd gezet, voorafgegaan door goed en mooi samenspel. Kraggenburg probeerde het wel en de keeper deed zijn uiterste best haalde er in de eerste helft er nog een paar uit het doel, maar de mannen uit Blokzijl bleven samen aanvallen en kansen creëren en afmaken. Er werd uiteindelijk met 0:12 gewonnen, tot het eindsignaal werd er goed samengespeeld en onder flinke aanmoediging van trainer/leider Henri Winter werd er ook goed verdedigend samengewerkt. De blije gezichten, ja nu zijn we echt kampioen, hoihoihoi, springend door het veld.
Toch nog even penalty’s genomen, hier liet de keeper van Blokzijl ook nog even zijn krachten zien en haalde er nog een paar uit..

9 wedstrijden gewonnen wat resulteert in 27 punten (6 punten los van de concurentie), 66 doelpunten dat is een gemiddelde van 7+ per wedstrijd.!!
Na de wedstrijd had John Mondria namens de sponsor, de tamek groep, nog een verrassing voor de mannen. Er werd een grote beker tevoorschijn gehaald, met daarop de namen van de mannen gegraveerd. Die moest natuurlijk omhoog en door iedereen aangeraakt en of gekust worden .

Daarna was het gauw douchen en weer warm worden. Terug in Blokzijl was er drinken in de kantine, toen in de ijzige kou op de Platte kar van Henri Winter,zittend op de strobalen en patat etend, dwars door Blokzijl heen.

Teruggekomen in de kantine had de John Mondria nog een verassing, ieder speler heeft toen van de sponsor een mooi aandenken gekregen met zijn naam er op. Super.

Spelers, trainer en sponsor van harte gefeliciteerd met dit kampioenschap, namens het gehele bestuur.

Binnenkort gaan jullie de zaal in voor de zaalvoetbal competitie , hier zullen jullie vermoedelijk meer weerstand krijgen jullie zijn namelijk in de zwaarste poule ingedeeld, maar als jullie blijven samenspelen is er veel mogelijk, ik wens jullie een goede competitie toe.

Met vriendelijk groet,

Charley Fokkes