Sinds het vorig voetbalseizoen heeft S.V. Blokzijl een heus veteranenelftal. Een aantal spelers van dit team heeft het plan opgevat om na afloop van de competitie een toernooi voor "veteranenelftallen" of teams van vergelijkbaar niveau te organiseren, om zo op een gezellige en sportieve manier het seizoen af te sluiten.

Na het succesvolle toenooi in 2007 is het op 31 mei tijd voor de 2e editie van het “C.R. Sluiszicht Veteranentoernooi”. De deelnemende teams zijn inmiddels bekend en de voorbereidingen zijn in volle gang. De volgende teams hebben zich aangemeld: Veno, Blankenham, The Old Stars, DESZ, Willemsoord, De Doele, Olde Veste en Blokzijl.

Het toernooi wordt gespeeld op het sportpark “De Uiterdijken“. De aftrap voor de eerste wedstrijd is om 13.00 uur. Er is een springkussen voor de kinderen en na afloop van de wedstrijden is er een barbecue, zodat er onder genot van een hapje en een drankje nagepraat kan worden.

De hoofdsponsor van het toernooi is C.R. Sluiszicht. Het toernooi wordt mede mogelijk gemaakt door de Tamek Groep, Autobedrijf Diepeveen, Rederij Timmerman, Van Benthem Tentenverhuur en Supermarkt Aalbersberg.