Op donderdagmorgen om 8.30 uur verzamelt iedereen zich om en rond het voetbalveld om te vertrekken naar Oldemarkt voor het jaarlijkse voetbaltoernooi van de jeugd van Blokzijl.

In de morgen waren het de F en E elftallen die gingen voetballen en in de middag de D en C teams. Vele ouders waren bereidt hun kinderen naar Oldemarkt te brengen,waardoor er een grote opkomst was aan deelnemers.
Toch moet er een miscommunicatie geweest zijn want we misten nog een aantal jeugdspelers. Hopelijk gaan die volgend jaar wel mee.

Om 9.15 uur was dan de aftrap en vanaf dat moment was er volop actie. Er werd gespeeld vanuit twee poules.
Poule A bestond uit: AC Milaan – Barcalona – Celtic en Bayern Munchen. Poule B bestond uit Manchester United – Paris G. – Anderlecht en Porto.
Er werd veel gescoord en vele mooie aanvallen opgezet. Er is vol respect gespeeld waardoor de scheidsrechters niet onder druk kwamen te staan. Iedereen speelde 4 wedstrijden(sommige speelden er nog wat meer) en rond 11.50 uur maakten we ons op voor 4 finales.
De eerste finale (7 en 8st plaats) ging tussen Barcelona – Anderlecht en het werd 0 – 0. Een shout out volgde en daar waren de Barcelona spelers net iets beter in.
De tweede finale (5 en 6de plaats) was tussen Bayern Munchen – FC Port.  Hier waren geen shout outs nodig. Porto was de duidelijke winnaar. De eindstand 4-1 voor Bayern Munchen.
De derde finale (3 en 4de plaats) ging van start en hier was een duidelijke winnaar Manchester United. Bij een stand 3-0 was Celtic niet meer bij machte om te scoren.
De laatste finale (1 en 2de plaats)  ging tussen AC Milan – Paris G.  Hier werd gescoord door AC Milan en dus de uiteindelijke winnaar van het toernooi was dit jaar: AC Milan

1 AC Milan
2 Paris G.
3 Manchester United
4 Celtic
5 Bayern Munchen
6 FC. Porto
8 Anderlecht

In de middag hadden we hetzelfde programma. Je kon merken dat de D en C spelers enorm veel  energie hadden, want ze gingen de eerste wedstrijden als een komeet te keer. Wat een tempo. Lastig waren de lijnen want, voor je het wist was de bal er al over. Ook hier waren de scoringskansen veelvuldig aanwezig.  De keepers wisten er gelukkig vele tegen te houden anders waren er echt veel goals gevallen. Rond 15.15 uur begonnen de finales.
De eerste finale ging tussen Barcalona – Anderlecht  en het werd  2 – 4
De tweede finale was tussen AC Milan – FC Porto, eind stand 2 – 1
De derde finale ging van start en hier was een duidelijke winnaar Bayern Munchen
De laatste finale ging tussen Celtic – Paris P.
De uiteindelijke winnaar van het toernooi was dit jaar: Celtic

1 Celtic
2 Paris P.
3 Bayern Munchen
4 Manchester United
5 AC Milan
6 FC Porto
7 Anderlecht
8 Barcalona

De organisatie mag terug kijken op een geslaagde dag. Net als de Oliebollen actie was dit een groot succes.
Volgend jaar natuurlijk weer proberen zo een toernooi te organiseren. Zet vast in je agenda de eerste of tweede week van de kerstvakantie komt er een jeugdtoernooi. Aangezien de senioren op zaterdag 28 december 2013 gaan zou het natuurlijk  leuk zijn de jeugd overdag te doen. Wordt het een Blokzijl toernooidag. Wie weet gaat dat lukken.

Tot volgend jaar