Verslag wedstrijden zaterdag 11-1-2014

11.30 uur Blokzijl – Veno

Blokzijl vetrok om 11.00 uur om in Marknesse om 11.30 uur de eerste wedstrijd tegen Veno te spelen. Het blijkt een mooie spannende wedstrijd te worden. Het samenspel is goed, al zien we in de loop van de wedstrijd een aantal keren dat het samenspel iets vervaagd. Een goede opbouw laat dan ook wel eens de wensen over. Dit geldt voor beide teams. Halverwege verliest Yaniek nog zijn schoen, maar die is weer gevonden. De wedstrijd eindigt in een gelijkspel. 0-0

11.55 uur Blokzijl – Kraggenburg

We wisten al uit een vorige wedstrijd dat er een paar goede spelers bij Kraggenburg zitten, dus dit beloofd een felle tegenstander. Er worden door de tegenstander ook wel enkele overtredingen begaan tegen Blokzijl, die door de scheidsrechter niet worden afgestraft. Blokzijl verliest daardoor soms concentratie en mist dan soms ook het opbouwende samenspel. Er zijn enkele mooie kansen en acties bij Blokzijl; een prachtige kopbal van Manon, Toby met enkele afstandsschoten richting doel, Jurrian met een mooie redding. Helaas blijkt de tegenstand te groot en worden we de kleedkamers ingestuurd, met 0-4.

12.30 uur Blokzijl – Veno

Opnieuw een wedstrijd tegen Veno. Het publiek kijkt gespannen. Enrico die een blessure aan zijn hand heeft opgelopen in de vorige wedstrijd, kan gelukkig wel weer meedoen. Hij verbijt de pijn. De tegenstand blijkt sterk en na 7 minuten komen we met 1-0 achter te staan. Het publiek van Veno doet alsof ze de beker hebben gewonnen. Gelukkig weet Blokzijl zich te hervinden in de 10de minuut en weet de gelijkmaker te scoren. Veno is STIL! Toby word heel naar tegen de grond en de muur gewerkt, maar staat na een minuut verbeten op. In de laatste minuut weet Toby de 2-1 winst voor Blokzijl te scoren en wordt de wedstrijd glorieus afgesloten. Een prachtige wedstrijd met een geweldig resultaat. Proficiat!

We hebben als redactie nog de hand weten te leggen op het strijdplan van Theo…. Eea spreekt voor zich:

Johan van Dalen