Op deze hele koude zaterdagmiddag mocht Blokzijl aantreden tegen Woudsend dat lekker bovenin meedraait in de competitie. Blokzijl heeft al een paar dikke nederlagen moeten slikken dit seizoen en de vooruitzichten voor deze wedstrijd voorspelden niet veel goeds. Blokzijl heeft de meeste goals tegen in 5A en Woudsend scoort er lustig op los. Afgelopen donderdag kon er wel de beste opkomst bij de training worden genoteerd want met 14 man kon aanvoerder Peter die de training bekwaam overnam lekker aan de slag. Op het wedstrijdformulier zowaar 15 namen, waar wel bij moet worden aangetekend dat we op Dirk Pieter na een wel zeer oude bank hadden. Wel weer mooi om te zien dat jongens als Carlo en Hendrik ons uit de brand willen helpen en met ons meegaan, of ze nou spelen of niet. Klasse jongens.

Blokzijl wilde niet weer tegen een dikke zeperd aanlopen en begon gegroepeerd te ballen tegen Woudsend. Onze gastheren hadden wel veruit het meeste balbezit maar tot grote uitgespeelde kansen kwamen zij ook niet. Blokzijl mocht de eerste 20 minuten niet klagen omtrent de scheidrechtelijke beslissingen want de leidsman in het knalgeel keurde maar liefst 3 doelpunten van Woudsend af. 2 daarvan waren volkomen terecht en over 1 beslissing kon zeker terecht worden gemopperd door Woudsend, Dit leverde aan de kant van Woudsend dan ook 2 gele kaarten op vanwege aanmerkingen op de leiding. Na een half uur viel de 1-0. Net op het moment dat men bij Blokzijl aan de kant dacht dat we de nul zouden moeten kunnen houden tot aan de rust, viel de 1-0. Gezien de veldverhoudingen was hier helemaal niets op aan te merken. Blokzijl verkocht de huid zo duur mogelijk en probeerde waar dat kon de voetballende oplossing te zoeken. Vlak voor de rust had het zomaar 1-1 kunnen staan toen een vrije trap van Peter de zestien van Woudsend werd ingespeeld. Mark wist de bal over de lijn te werken maar ook hier had de scheids daarvoor al een overtreding/buitenspelval gezien waardoor ook deze goal afgekeurd werd.

Vooraf hadden we voor zo'n ruststand getekend. Blokzijl balde lekker mee en Woudsend lukt het niet door een te laag baltempo te hanteren, om de defensie van Blokzijl stuk te spelen. Stefan bleef in de kleedkamer achter en Dirk Pieter kwam op de linksachter plek te spelen. De 2e helft was een kopie van de 1e. Blokzijl moest wel achteruit maar Woudsend had moeite om openingen te creeren. De defensie van Blokzijl had de voorwaartsen van Woudsend redelijk in de tang. Toch scoorde Woudsend de 2-0. Blokzijl gaf wel heel makkelijk een vrije trap op een meter of 18 van de eigen goal weg. Topschutter Wouda van Woudsend kon bijna niet geloven dat er maar een muur van 4 man tegenover hem stond en zo was het voor hem een koud kunstje om de bal laag in de hoek te plaatsen en de wedstrijd te beslissen. Hendrik (46 jaren jong) kwam Martin nog vervangen. Blokzijl wist de schade verder te beperken en de uiteindelijke 2-0 eindstand werd dan ook tevreden geincasseerd. Nog 1 potje tot aan de winterstop, nummer 3 van de ranglijst Sleat komt zaterdag richting Blokzijl. Kijken of we nog eenmaal dit jaar volle bak kunnen geven om een goed resultaat neer te zetten en toch met een lekker gevoel de winterstop kunnen ingaan.