Verslag Woudsend 1 – Blokzijl 1
Uitslag 1-0

Na de overwinning van Blokzijl op Oudega, was de volgende tegenstander Woudsend. Tegen deze ploeg werd vorig jaar twee maal kansloos verloren. Woudsend was ook niet meer het zelfde elftal van het jaar daarvoor en moesten enkele belangrijke mensen missen door blessures. Een zeer jonge en ambitieuze scheidsrechter van 21 jaar leiden deze wedstrijd, Blokzijl wou op de zelfde manier de tegenstander onderdruk zetten als de voorgaande wedstrijd, maar dit werd verstoord door het middenveld van Woudsend wat zeer goed elkaar kon vinden. Deze angel werd er uitgehaald door na een 25 minuten Pieter Galema in zijn oude rol te zetten. Woudsend liet bij vlagen de bal rond gaan en was verzorgder aan de bal, maar de inzet was vanaf de kant van Blokzijl die aanvallend gevaarlijk waren via Boaz en Gerard. Na 45minuten stond de beginstand nog op het bord en gingen de spelers de kleedkamer in. De tweede helft begon overtuigend van Blokzijl en door een goede combinatie op het middenveld werd Sander Boxum in staat gesteld om de 0-1 te maken, helaas speelde hij de bal te ver voor zich uit en werd hij gepakt door de keeper. Blokzijl probeerde wel via Boaz en Pieter maar de snelle rechtsback van Woudsend was bijna bij elke diepe bal iets eerder bij de bal. In de 54ste minuut was het een aanval via links voor Woudsend, de rechtshalf Evert Roorda liep uit de rug van een Blokzijl speler en kopte de 1-0 binnen. Daarna was de druk vanaf de kant van Blokzijl en was het wachten op de gelijkmaker. Enkele goeden kansen waren er wel maar helaas konden de groen witte het net niet vinden deze dag.
Het positieve was dat er met de week meer een elftal staat bij Blokzijl en dat de spelers een tomeloze inzet hebben. Daarna de neus richting volgende week dan is de altijd lastige HJSC uit de Hommerts te gast in Blokzijl en is iedereen die niet geblesseerd is weer aanwezig.