Een korte W-up omdat we al om 18.30 uur moesten spelen. Doel van deze wedstrijd was, om wat meer  de bal in het spel te houden en na het afspelen van de bal, weer aanspeelbaar te zijn. Dit laatste is best lastig voor ze. Dus proberen we hier de komende weken aan te werken.
We beginnen redelijk goed en komen op zich tot een paar goede kansen. De bal aanname was onrustig en veel ballen kwamen niet voor de voeten van Blokzijl, maar Wolvega kreeg keer op keer de bal in de voeten gespeeld.
Blokzijl speelde chaotisch en stond meer tegen zich zelf te spelen dan tegen Wolvega. Waarbij gezegd moet worden dat Wolvega daar goed gebruik van maakte. Zo stond het 1-0 en in eens 5-0.
In de rust werd er eerst even een pittig woordje gewisseld met de spelers. De concentratie was er niet, dit zag je continu terug in het spel.
De tweede helft gaan we daarin een verandering in brengen. We starten gretig en bal bezit gaat beter. Ella trapt de bal uit die ervoor zorgt dat Janick alleen op de keeper af kan gaan. Hij rond mooi af met een diagonaal schot in de lange hoek 5-1.
Zo dat is snel de vertaling van de in de rust gemaakte opmerking! Het team gaat door. Creëert vele kansen. Anne schiet vanuit een vrije trap vol op de paal. Het is ongelofelijk hoe vaak Anne op de paal schiet, zowel op training als bij wedstrijden. Was wel een lekkere vrije trap, snoeihard  op de…..paal.
Kyran is de tweede helft gewoon keihard gaan werken en kreeg daardoor zeker twee goede kansen. Daarnaast probeerde hij meerdere spelers in stelling te brengen.
Damien kwam meer en meer aan het aanvallen toe. Zijn voorzetten bereikten dan weer een aanvaller van Blokzijl, dan zat de keeper van Wolvega er tussen.
Toch scoorde Wolvega 6-1 een schot van de middenlijn belande in het doel. Blokzijl bleef meer en meer voetballen. Toby verdedigend prima, aanvallend lukte het niet helemaal en zijn vrije trap ging net, hard over.
Jorgen en Milan, schakelden in de tweede helft wel hun mannetjes uit. Ze kwamen niet meer in scoringspositie.
Manon hard werkend wist een keer dwars door de verdediging heen te lopen en met een super mooi schot,  schoot ze Blokzijl naar 6-2.
Helaas heeft Blokzijl E1 zich zelf veel en veel te veel te kort gedaan. Een les is wel dat ze geconcentreerd aan de wedstrijd moeten beginnen. Je zag in de tweede helft een totaal ander team.
Waar we zeker nog grote stappen mee gaan maken is het vrijlopen na balbezit. Daar ligt nog veel winst te halen.
Gelukkig hebben we nog een aantal wedstrijden voor de boeg dus daar gaat zeker verbetering in komen.
Compliment hoe E1 het na de rust heeft opgepakt. Zaterdag spelen we tegen Urk wat zeker een pittige wedstrijd gaat worden. Laten we daar wel geconcentreerd beginnen. Succes E1 in die wedstrijd!