Hoe moeilijk kan een op papier makkelijke wedstrijd eindigen?
Mijn quote kwam zaterdag tegen VWC geregeld in beeld, wanneer de score uitblijft dan speelt een ploeg altijd tegen zichzelf.
Ook dan stoort men zich aan alles, wat niets met voetbal te maken heeft.
Een scheidsrechter zal je altijd moeten accepteren al is dat in sommige beslissingen wel eens moeilijk.
Maar een rode kaart oplopen in een duel die al gespeeld is, past niet in de doelstelling.
Praten gebeurt alle zaterdagen daar moet je een balans in vinden zo niet, dan dupeer je daar je ploeg en jezelf mee.
De kaart voorgeschoteld aan Pieter de J…. 2 keer geel heeft geen consequenties maar in de loop van een seizoen kunnen het zwaar wegende kaarten zijn.
Dus mannen niet zeuren maar voetballen!!

De wedstrijd begon voor Blokzijl sterk, vele doelpogingen stranden op de VWC keeper.
Een knal van Mark S teisterde de paal in de rebound schoot ook de opkomende Rutger op de keeper.
De druk nam toe, Blokzijl kwam toch nog onverwachts op voorsprong, een schot van Mark een 25-30 meter van de goal leek houdbaar, maar plofte boven de graaiende vingers van de keeper hoog binnen 0-1 in de 30e minuut.

Blokzijl gaf gas, in de 38e minuut een corner van Pieter de J zijn inzet kwam pardoes voor de voeten van naamgenoot Pieter G en daar weet de rappe middenvelder wel raad mee 0-2.
Toch grossierde Blokzijl teveel in de lange bal, waardoor het voor VWC vrij eenvoudig verdedigen was.

Rust een veilige 0-2!! ga je vanuit, Keeper Dennis riep mannen de nul is heilig, wordt ook eens tijd ………vandaag moet dat……. Gebeuren.
Alles of niets spelen is geen optie dus gewoon vanuit de taak en systeem.

De wissels Dirk direct na rust Boaz en Carlo het laatste halve uur bracht wat omzettingen maar dan nog, moet je uitlopen in de score.

Alles ging over, naast en werd geblokt een 3e goal leek onrealiseerbaar?
Tot overmaat van ramp kreeg Blokzijl ook nog een penalty tegen, de inzet van Rutger was te laat, Feiko Hofstra dacht even keeper Dennis te verschalken maar, die dook zijn inzet uit de linker beneden hoek.
Dennis wilde niet capituleren want de vele tegendoelpunten zijn bij hem een doorn in het oog.

VWC counterde en Blokzijl voetbalde onder de maat, en moest het laatste kwartier met 10 man verder.
De doelpunten bleven uit, gemis aan scherpte voor de goal van vele Blokzieligers hield VWC op het been om te scoren.
Maar, John Hunneman schoot vlak voor de goal gelukkig net naast, het zou nog een spannend paar minuten zijn geweest.

De overwinnning is dik verdiend maar de weerstand van VWC was positief en de onmacht in hun 16 meter de verklaring van de magere winstpartij.
Maar 9 uit 3 is ter perse gegaan en daar hebben we voor gevoetbald.

Voetballer van de week: in deze, niet moeilijk want een wedstrijd eindigen zonder tegen doelpunten en daar zelf een grote steen aan bijdragen is voor keeper Dennis Heyman altijd het ultieme…… vandaar ook mijn keuze.

Volop FEEST weer in Blokzijl want na terug komst bleek dat ons 2e met 7-1 uithaalde in ENS!! 7 doelpunten van de gebroeders Rabbinge en onze dames met maar liefst 7-2 WONNEN tegen VENO!!

Keepsters Melanie Hafkamp redde haar ploeg in de beginfase en is bezig zich in het Nederlands elftal te spelen want wat dit talent uit Oldemarkt laat zien geeft een team zelfvertrouwen en power om terug te komen.
Ga zo door Melanie dmv gerichte training zit er nog veel meer in( maar……..dan moet er ook eens een knopje onder dat mooie petje van je om)

Weer 3 doelpunten van Yvette Teune ze staat alweer op 11 een spits met een fabuleus schot in de benen tja, Jan en Ype daar droom je als coach wel eens over toch!!
Twee ongekende uitslagen van twee teams die aan een indrukwekkende serie bezig zijn.
Onze FELICITATIES zijn oprecht…… ga zo door.