Nederlaag door 2 dure foutjes

Dit weekend mocht Blokzijl B1 naar Munnekeburen om aan te treden tegen VWC B1, ook een heerlijke mix van van jong en "oud" en vergelijkbaar met Blokzijl B1. Het zal mede te maken hebben met deze competitie waarin teams zich terugtrekken, soms niet kunnen spelen en meer. Van een "Micky Mouse" competitie naar een dergelijk ontvangst en ook afsluiten van een onderling prima wedstrijd. Iets waar s.v. Blokzijl in vergelijk dan gewoon trots op mag zijn, daar is er veel inzet om gasten goed te ontvangen al gaat het natuurlijk soms eens mis. Elke vereniging heeft een gebrek aan vrijwilligers maar wat de begeleiding vandaag heeft vernomen dat maakt men gelukkig zelden mee.

Blokzijl B1 en VWC B1 doen elkaar weinig onder als het gaat om de stand, dus ja beide teams wouden graag winnen om een gaatje te slaan en om iets omhoog te kijken.
De teams zijn gelijkwaardig aan elkaar met het verschil dat VWC het soms zoekt in opportunisme en snel de lange bal vooruit en Blokzijl probeert de bal samen rond te laten gaan. Bij een ingooi van Blokzijl rond de middenlijn onderschept VWC de bal en met 1 lange ros naar voren staat zo een speler vrij voor de keeper. In een laatste poging van 2 verdedigers begaat men een overtreding. Blokzijl en zoals men dat noemt "rest-verdediging" stond totaal niet, strafschop gegeven was terecht en deze word keurig ingeschoten.
Al had de keeper met overtuiging de hoek gekozen zeker een kans, wel de goede hoek gekozen maar geen overtuigende duik. Beter overtuigend een hoek kiezen en misschien mis zitten dan half een keuze maken…..

In de rust worden de zaken even doorgenomen maar net zoals vooraf komt de scheidsrechter ook nu al na nog geen 5 minuten om weer te beginnen.
Tijdens opwarmen kwam ineens ook het verzoek, ze wouden al wel om 13:45uur beginnen ipv 14uur… Niet erg maar er zijn regels en als men zich daar aan houdt dan loopt alles in lijn en koor. De 2e helft en wat gretiger Blokzijl maar grote kansen komen er nog niet. VWC weet de 2-0 te maken en waar je denkt inpakken, jammer en helaas daar pakte men het op en vrij snel maakt men de 2-1 en er komt weer geloof bij de talenten. Blokzijl wil en gaat en ja met daarbij het gevaar van de counter en lange ballen. De 2-2 lijkt eerder te gaan vallen dan de 3-1 maar het lukt Blokzijl niet om uit alle inzet, kracht en teamspirit echte kansen te krijgen.
Bij een grote fout op het midden daar schiet een speler van VWC van een aardige afstand zeer fraai de 3-1 binnen. De fout zat hem in te graag willen en te druk zijn in handelen.
Met tijd en ruimte neemt een speler de bal slordig aan, springt vele meters van de voet en de speler van VWC bedacht zich geen moment, zeer fraaie 3-1 wat ook de eindstand is.

Na afloop natuurlijk de teleurstelling maar pak je de gehele wedstrijd dan was het beter als team dan tegen VHK en is daarin is wat neergezet en heeft men wat laten zien.
Het is en blijft een probleem om aanvallend vanuit het opbouwen en soms aardig voetbal kansen te crieeren. Het is te veel en te vaak allemaal vooruit rennen waar het meer met overzicht en rust moet. Het proberen op te bouwen vanaf achter naar het midden moet ook meer op het veld komen bij de aanval. In de bal, combineer, zoek elkaar en ga zo samen ten aanval.

Ondanks de nederlaag waar er gezien het spel misschien toch wel een punt in had gezeten is er zeker progressie geboekt. Hoe lastig het ook kan gaan, gewoon vasthouden aan het samen willen voetballen en lekker durven op te bouwen, combineren en meer. Nu zijn 2 grote fouten fataal maar daar tegenover staat wel dat de groep weer wat liet zien van het samenwerken, samenspelen en ook durven te combineren.

Komende week op de zelfde voet door en na 2 trainingen (met deze smalle groep en veel afwezigen) gewoon weer een wedstrijd, dan komt "topper"
Flevo Boys op bezoek.