VVI VR1-Blokzijl VR1Vandaag togen wij naar Idskenhuizen, niemand van ons was daar ooit nog geweest, dus vertrouwdenwe op de TOMTOM. Aangekomen in Idskenhuizen, zagen wij een gezellig sportpark. De "boxen"werden opgezocht, helaas moesten wij nog even geduld hebben om ons om te kleden. De tegenstander zat er nog in. 1 persoon moest nog douchen. Er werd nog aangeboden of hij hulp nodig had, maar dat was niet nodig.VVI is voor ons een onbekende tegenstander, we wisten alleen dat ze bovenin de 5e klasse goede zaken deden.

• Ze wilden er een feestje van maken van deze bekerwedstrijd. Dus ze hadden bedacht dat een line-up wel van toepassing was.

Alleen waren er geen jeugdige spelers geregeld die met ons mee mochten lopen. NOu toe maar dan, wij zijn niet zo kinderachtig om dit feestje te verstieren.De scheidsrechter had er ook zin aan en liep uiteraard voorop.Na het publiek begroet te hebben dachten we te kunnen beginnen. Maar nee, de pasjes controle werd uitgevoerd. Na dit tafereel eindelijk voetballen, met een kwartier vertraging werd er afgetrapt.VVI speelde de bal lekker rond en voor Blokzijl was het toch even zoeken naar het spel wat afgelopen woensdag erg goed liep tegen VHK. Echter niemand haalde dit niveau van afgelopen woensdag.De  wedstrijd zat bij sommigen nog goed in de benen. Van echte kansen was voor beide teams geen sprake. Wel raakte VVI de lat eenmaal. Maar verder dan wat afstandsschoten op beide keepsters kwamen we niet. Met een 0-0 ruststand werden de boxen opgezocht. Ondertussen hadden zich heel wat toeschouwers verzameld langs de lijn, dat het voetbal leeft in Idskenhuizen was wel duidelijk.Er werd niet gewisseld aan Blokzijliger kant, we moesten toch allemaal even een stap harder lopen…De 2e helft ging VVI als een malle van start, de snelle en behendige spits van VVI testte Leonie gelijk maar even. Leonie kon de 1e doelpoging nog keren. Maar even later ontsnapte zij aan Marianne, die haar handen vol had aan haar en schoot ze in de verre hoek de 1-0 binnen. Zo… dan denk je dat we wakker zijn, maar niets is minder waar, na 10 minuten in de 2e helft lag de bal alweer in het doel.  Vol goede moed trapte Blokzijl weer af en werd er ineens gespeeld zoals afgelopen woensdag. Het harde werken werd beloond en Yvette kopte de 2-1 binnen.  Een ongelukkige botsing tussen Leonie en de gevaarlijke nummer 10 van VVI legde het spel even stil, de spits van VVI kon niet meer verder en werd van het veld gedragen.Blokzijl rook hun kans en drong aan op de 2-2. Maggie verschalkte de keepster, maar helaas rolde de bal net voorlangs.Een kwartier voor tijd een steekpass van Yvette op Maggie, via de paal rolde de bal in het doel. 2-2.Er kwamen nog kansen op de 2-3, maar het lukte vanmiddag net niet.Het begon al te schemeren toen de uitstekend leidende scheidsrechter floot voor het eind van de wedstrijd.Penalty's……Er werd getost wie er mocht beginnen, dit was VVI. Janita dacht, we hebben 2x gescoord in het doel aan de overkant (niet waar het publiek zich inmiddels verzameld had) dus daar gaan we ze nemen.  En zo toog het publiek helemaal naar het andere doel. (wat inmiddels al onklaar was gemaakt, maar dit was gauw opgelost).De penalty's werden beter genomen door VVI. (wij hebben teveel geoefend op latje trappen, dus deze werd ook 2 keer geraakt.)VVI door in de beker. Het was een sportieve en leuke wedstrijd tegen een leuk spelend team.  Wij maken ons op voor de wedstrijd tegen SVBS 77 VR 1, zaterdag aanstaande in Beltschutsloot. Aanvang  12:00  uur.