Zaterdag 22 september 2012

Op naar Steenwijk om te oefenen tegen De club van Steenwijk, VV Steenwijk E2.
We waren mooi op tijd, ondanks dat we twee auto’s misten die hadden moeten rijden. Fam Pölkerman en v/d Linde waren stand by voor mee te rijden(bedankt daarvoor).
We waren met het hele elftal. Dus we kunnen er vol tegen aan.
De kids hadden zin in een potje voetbal.
Lucian begonnen aan een nieuwe missie in zijn leven, de beste keeper worden van Nederland. Hij had er zin in en zou alle ballen pakken die hij kon pakken.
Na een groepsgesprek, met de puntjes op de i na donderdag, kregen we de aftrap. We kregen een aantal kansen maar wisten deze niet te benutten. Lucas was koud in het veld toen zijn schot via een graspol het doel inging 0-1. Lekker hoor een voorsprong. VV Steenwijk ging meer druk uitoefenen op ons doel. Lucian wist nog wat ballen er uit te houden, maar de rappe voorhoede speler van Steenwijk wist toch te scoren 1-1.
Steven zette nog meer druk op deze speler en die was even uitbeeld, kwam niet meer aan de bak. Samen met Krijn en Stan worden deze jongens steeds meer een blok in de verdediging.
Rust, normaal is het op het veld ranja en huppa. Maar hier zie je de streken van weleer, de status als topclub, waar was de tegenstander. Die was thee gaan drinken in de kleedkamer. Daar sta je dan met je goede gedrag.
Esmee was daar ook duidelijk klaar mee. Ze zette de motor even aan en de jongens hadden het nakijken. Ze gaf vanaf de achterlijn een voorzet en daar stond boem boem Lucas. Met een heerlijk schot knalde hij de bal keihard in het net. Hier is jullie thee pauze Steenwijk, dat krijg je als je de thee te heet opgiet 1-2.
Blokzijl vergat even te verdedigen met die voorsprong, waardoor het 2-2 werd. Steenwijk bleef druk zetten, vaak kwamen we daar moeilijk onderweg. Toch lukte het ons drie keer.
Aanval opgezet door Manon die een pass op Daan gaf. Daan geeft een diepte pass. Lucas kon er net niet bij. Bal komt bij Janick, maar voor Janick de bal krijgt struikelt de tegenstander. Janick schiet een heerlijk afstandschot en RAAAAAAK, maar de scheids heeft gefloten. Dat is echt balen een super goal maar die telt niet.
Live goes on.
Krijn die de bal uit alle drukte voor het doel passt naar Daan, die weer een diepte pass geeft waarop Janick twee man passeert en BOEM raak schiet. De scheids is van slag en roept 2-2, maar hij weet al snel dat het 2-3 is.
Dan gaat het even te snel voor Steenwijk, weer Blokzijl in de aanval. Steven onderschept nu een bal van Steenwijk speelt naar Stan die hem doorschuift naar Esmee. Esmee gooit hem voor het doel. Via via komt de bal bij Kewin, die blijft rustig en passt de bal naar Daan. Daan doet wat hij vaker had kunnen doen, maar dit doet hij het geweldig. De bal vliegt onnavolgbaar voor de keeper super strak de rechterhoek in 2-4.
Dit is geweldig.
Publiek van Steenwijk valt ook even stil aan de kant. Wat, Blokzijl E2 voor op die van ons???
Dat kon niet en dus werd er met man en macht aangevallen. Ze hadden niks te verliezen. Even leek Blokzijl onder de druk weg te kunnen komen maar de spits van Steenwijk, wat echt een leuke speler is, wist te scoren
3-4. Steenwijk wilde meer.
Stan vergat even de bal naar buiten te spelen. Hij realiseerde zich dat hij het anders had moeten doen. Daarna vocht hij als een leeuw en gaf aan dat hij baalde als een stekker. Een pijnlijk leermoment maar nodig om je zelf te kunnen blijven ontwikkelen. Steenwijk profiteerde hiervan en wist 4-4 te maken. Jammer maar ook een terechte uitslag gezien het spelbeeld. Wat waren we dicht bij een overwinning op Steenwijk.
E1 speelt dinsdag(25 sept)  tegen deze ploeg dus we krijgen een herkansing. Succes E1 maak er een mooie pot van.
Voor E2 is het eerst weer een training waarin we gaan werken op het afspelen op het juiste moment en aanspeelbaar zijn. Dan rest ons donderdag 27 september nog een klein trainingskampje met een avondwedstrijd tegen ASVD Dronten E3. Waarop we zaterdag 29 september de competitie openen tegen Genemuiden, ook niet de eerste de beste. Maar E2 is gemotiveerd om in deze wedstrijd voor een goed resultaat te gaan.