Zaterdag 24 augustus
Na twee weken trainen en een oefenwedstrijd tegen ASVD E2(Dronten) is er een wedstrijd waar het ergens omgaat. De nationale beker ronde. Steenwijk is de eerste tegenstander. Op papier de zwaarste, dus je weet meteen waar je staat.

Tijdens de team bespreking waren vele oogjes nog met slaap voorzien. Dit was te danken aan de plakacties voor het corso van Vollenhove.  De een na de ander zat in de oogen te wrijven. Dus een pittige warming-up moest daar verandering in brengen, anders kon het nog wel eens een zware pot worden.
In de eerste helft werd wel duidelijk dat Blokzijl de boven liggende partij zou zijn. Echter is dat geen garantie voor een overwinning! Als je de kansen niet maakt, gaat de tegenstander dat doen en verlies je met 1-0 terwijl je beter bent.
Geweldig om op terug te kijken.
Manon, die ging er vol in en weinig jongens van Steenwijk zullen het thuis over haar hebben in de avond tijdens het eten, want ze verloren allemaal de bal. Die gaat gewoon een duel aan met als doel deze te behouden of te veroveren. Top Manon.
Er werd meer  vanuit de positie gespeeld wat het spel ten goede kwam.
Een mooie aanval 0-1. Lucian rolt de bal naar Enrico, die weet Toby te bereiken die weet met een schot een lekkere goal te maken.
We letten even niet op(ik noem het we zijn niet geconcentreerd) en Steenwijk maakt uit een leuke aanval 1-1.
Blokzijl zet nog een mooie aanval in. Van achteruit komt een pass bij Anne, die Janick voor het doel zet. Janick twijfelt niet en scoort 2-1. Wat een super gaaf snel lopende aanval was dat!
Rust en in Steenwijk gaan ze dan terug naar de kleedkamer.
Door te spelen komen we er achter waar we onze energie aan moeten geven.
Het duel aangaan(behalve Manon want die doet dat al). Nu aaien we de bal waar door we geen duel winnen. We schieten ballen tegen elkaar aan waardoor de tegenstander, gewoon de bal krijgt.
We geven de tegenstander te vaak de bal.
De midden rechts en  links moeten bij de aanval meer naar de zijlijn zodat de bal naar buiten gespeeld kan worden en niet in de midden blijft hangen. Hierdoor komt er meer ruimte en dus meer afspeelmogelijkheden.
Plus meer schieten op dat doel. Scheelt heel veel lopen(ipv een zwaar bevochten aanval), iets over de middenlijn en boem. Bedankt, lopen we even weer terug en huppa score man!
De spelers van Blokzijl staan te trappelen om de tweede helft te mogen voetballen.
Waar ze goed mee beginnen is Steenwijk uit de wedstrijd halen. Er wordt meer ruimte gebruikt waardoor er kansen komen. Janick weet 3-1 te scoren.
Jurgen Stap gaat de duels vol in en wint er van de 10, 9 nu. Wat lekker voor je team, dat we steeds meer balbezit houden zo. Lekker Jurgen.
Anne komt meer en meer in de wedstrijd. Hij lijkt twee keer te kunnen scoren? Helaas lukt dat net niet. Meer en meer ondersteund hij de verdediging.  Hij gaat meer en meer de  duels aan Anne komt er aan. Bedankt man.
Danien, was even aan het zoeken. Moet ik met de man mee, laten zakken en meegaan? Wel heel veel informatie. Maar ook hij gaat in de tweede helft steeds meer spelen voor het team. Dus mee in de aanval en inzakken bij het verdedigen. We gaan zo door ontwikkelen Damien zodat we een sterker team worden.
Stan  weet het publiek even op scherp te zetten. Hij passt twee keer de bal vanuit de voorhoede in de voeten van de spits van de tegenstander. Ook moeders was ontdaan, maar Stan herstelde zich ijzersterk. Met een fabelachtige beweging(bal onder de voet door halen) zet hij twee Steenwijkers te kijk(zeg maar toerledokie). Passt de bal naar Janick en die wist zijn derde goal te maken 4-1.
Steenwijk spurtert nog een keer tegen door 4-2 te scoren.
Daarna neemt Blokzijl het heft weer in handen.
Janick laat zich iets meer zakken en verovert vaker en vaker de bal. Speelt de bal naar buiten zodat anderen mee gaan in de aanval in kansrijke posities komen.
Enrico speelt van achteruit en dat doet hij uitstekend. Hij pakt de ene naar de andere bal. De tegenstander wordt er een beetje moe en moedeloos van. Ook krijgt hij wat meer aanvalsdriften. Zo schiet hij van afstand een schot rakelings mis. Uit een korte corner van Toby, weet hij met een schot op doel, te scoren 5-2. Altijd lekker zo een speler in het team te hebben.
Dan als laatste Toby de spil van het team. Vanuit zijn midden mid moet hij iedereen ondersteunen. Dat is best veel vragen van een voetballer. Toby doet super zijn best daarvoor. Maar in de tweede helft speelde ook zijn karakter part. Hij offerde zich op voor het team door meer en meer achteruit te spelen. Toby wil niet verliezen en Steenwijk kwam even van alle kanten richting het doel. Toby zorgde voor een evenwicht in de verdediging. Daarnaast zat het ook een paar keer niet mee, zijn schoten gingen rakelings langs het doel. Het mocht geen score worden..
Vergeten we Lucian. Hij was er een paar keer zodat we niet onnodig een goal tegen kregen. Op de goeie momenten nam hij rust om de bal uit te trappen en daarmee de spelers de tijd te geven de positie in te nemen

Er is goed gespeeld vandaag een compliment aan het team. Er worden veel dingen goed op gepakt en winnen van Steenwijk E1 is opzich natuurlijk een super prestatie. Ik heb vroeger nooit maar dan ook nooit met een team uit Blokzijl kunnen winnen van een 1ste team van het Steenwijkse.

Voor de beker blijkt Giethoorn nu de favoriet. Zij wisten namelijk te winnen met 9-2 van SVBS/OranjeZwart. Volgende week spelen we tegen Giethoorn E1, wat weer een spannende wedstrijd lijkt te worden. We ontwikkelen door om te komen tot een speelstijl waarmee we in de eerste klasse het nodige kunnen bereiken.