Op deze zonovergoten en dus warme dag, staat de derby op het programma… Uit naar Klooster, de dames uit Veno grepen deze gelegenheid aan om de warming up al vroegtijdig te beginnen en fietsten richting de buren. Daar aangekomen is er nog even vlug met de tegenstander overlegd wat we zouden doen: voor de fun even een helft voetballen, gelijk spel neerzetten en dan maar in de zon gaan zitten, biertje d'r bij, of toch gewoon lekker een potje voetballen op het hete kunstgras. Het werd het laatste. Omkleden in een veel te warme kleedkamer met nog een ander dames team, het gemopper was niet van de lucht… Even een praatje tussen de velden, deze waren allebei bezet en dan maar een beetje warm lopen en inschieten. Tegen half 3 liepen we dan het veld op. Handjes schudden en Blokzijl mocht aftrappen. Janita was nog druk bezig met aanwijzingen geven wie bij wie moest staan en had dus niet in de gaten dat de bal al achter de keepster van VHK lag. Echt, we waren nog geen 15 sec bezig toen Yvette de eerste aanval af rondde. Wat volgde was een aantal kansen, maar het bleef 0-1. VHK kwam wat beter in hun spel en dit werd door de scheidsrechter beloond met een discutabele strafschop. Spits van VHK, Tukker, wist hier wel raad mee en liet Leonie kansloos. Het werd nog erger, want vlak voor rust scoorde diezelfde Tukker de 2-1 binnen. Chaggerijnige gezichten aan Blokzijlse kant, dit was niet nodig. De 2e helft moesten we wat anders neerzetten om hier niet te verliezen. Iedereen had last van de warmte, waar we de vorige 2 wedstrijden allemaal zeiknat waren geworden van het herfstweer was dit wel ineens compleet het tegenovergestelde. VHK kwam beter uit de kleedkamer en na 10 min in de 2e helft stond het 3-1. Om er nog een schepje bovenop te doen viel niet mee. Maar Yvette wist toch de aansluitingstreffer te maken die dik verdiend was. Een mooi aanval vanaf achteruit, 3-2. Blokzijl rook hun kans, VHK treuzelde wat bij spelhervattingen, maar ook dat hoort erbij. Zo'n kleine 10 minuten voor tijd scoorde Yvette de 3-3. Leonie regelde ondertussen nog een biertje met de spits van VHK door haar te helpen omdat ze kramp had. Aan beide kanten nog wat kansen, maar de keepsters stonden op de goede plek. Het bleef spannend tot de laatste minuut. De scheidsrechter floot voor het laatst deze middag. Terwijl we gebroederlijk terug liepen, kwam wel ter sprake waarom we niet van te voren een gelijk spel hadden opgeschreven. Maar ach, we zitten niet voor niks op voetbal. We lieten ons de biertjes goed smaken en verlieten het voetbalveld in Klooster. Volgend jaar maar weer 2 derby's. Aankomende zaterdag de laatste wedstrijd, thuis tegen Urk. Daar hebben we nog wat tegen recht te zetten. Aanvang 14:30 uur.