Zaterdag 5 oktober spelen we tegen VHK F2, we gaan kijken hoe we de nummer 6 kunnen verrassen!
We gaan verdedigen als de tegenstander gaat aanvallen.
We gaan aanvallen als we de bal hebben.
Kortom we gaan zaterdag de eerste goal(s) zien van Blokzijl F2!!

Aldus de trainer Theo Dragt in zijn (ook voor de ouders) befaamde peptalk.

Bijna, bijna was er een goal, bijna twee keer zelfs.
Een doorbraak van Bokzijl, het schot van Niek op het doel en net naast en ook Luuk komt heel dicht in de beurt van het doel maar krijgt de bal niet langs de keeper.
Steeds meer gaat het team van F2 samen spelen en wordt er al echt overgespeeld en zelfs al vrijgelopen.
Voor 8 van de 10 spelers is het de vierde wedstrijd die ze spelen en zien we ze elke week vooruitgang!
Dit keer lopen ze wat ze kunnen en ze zijn zeker niet bang voor de bal of de tegenstander. Het is een genot om te zien.

Hier en daar kwam er een gat in de verdediging, en konden de ervaren spelers Caithlin (met een vuurrood hoofd) en Jan Hinze (super keeper) de bal niet uit het doel houden.
Maar een sterk staaltje verdedigingswerk leverden Luuk en Kylian, echt geweldig, koppend de bal voor het doel weg.
Tegen het einde van de wedstrijd zie je dat het team nog wat wedstrijdritme (lees conditie) mist. Ze worden moe en de aandacht zakt wat weg.
Bij het penalty schieten zie je weer een opleving en hebben sommigen al een keihard schot in de benen.

Maar wat hebben we genoten van jullie en we zien zeker vooruitgang. Zo veel talent, dit belooft nog wat voor de toekomst van Blokzijl.
Maar helaas, VHK waren sterker en hebben gewonnen met (4-0) 14-0.

Volgende week weer een kans!

Verslag van de moeder van Niek Klarenbeek