In alle vroegte reden we met 7 auto’s naar st Jansklooster. Alle ouders wilden de jongens ondersteunen vandaag. Helaas was Jurgen er niet bij, hij is geblesseerd aan de rug. Hopen dat dit snel weer voorbij is, want we hebben hem nodig.
Een week geleden hebben we nog een verkenning mogen doen, onze spelers waren uitgenodigd om mee te doen aan de Heerenveen clinic. Geweldig dat VHK je uitnodigt, onze speler hebben daar massaal gebruik van gemaakt. Natuurlijk zie je dan ook de trucjes die, die jongens van VHK gebruiken en dat kwam weer prima van pas deze zaterdag.
Henrico nam samen met Anne de verdediging voor hun rekening. Dat ging goed want VHK heeft 2 keer de paal geraakt en verder hoefde Eddy de bal alleen maar op te pakken. Niks aan de hand dus.
Kyran en Damien hadden de controle over het middenveld. Je zag dat ze hadden geleerd van vorige week tegen Bant waar ze zich kapot gelopen hadden. Nu kwam de tegenstander er op een paar keer na niet doorheen.
In de voorhoede waren Milan en Janick snel en behendig. VHK wist gewoon niet wat ze er mee aan moesten. Na een paar gevaarlijke aanvallen was het dan raak, Janick peerde de bal snoeihard in het doel, de keeper van VHK heeft hem niet gezien.
Na weer een pass vanuit het middenveld kon Milan op snelheid door de verdediging heen snijden. Alleen op de keeper af maakte hij geen fout, heel beheers tikte hij de bal in de goal, 2-0. Dit ging super.
Start van de tweede helft was er een om niet snel te vergeten. In 4 min stond het 2-2. Wat gebeurt er nu. Het antwoord heel simpel, ze stonden erbij en keken er naar..! Ja en daar profiteerde VHK van.
Lucas kwam weer in het spel en kreeg een opdracht, nummer 5 volg je waar hij ook gaat.
In de eerste helft ging het niet helemaal top, of de bal was te snel of Lucas was te snel, maar in de tweede helft kwam nummer 5 van VHK niet meer aan de bal. Lucas gaf hem geen meter, zelfs geen centimeter. Als de bal al die kant op ging was Lucas er eerder en werkte hij de bal keurig in de voeten van een Blokzijl speler.
Langzamerhand hervond Blokzijl zich weer en begon weer kansen te krijgen. Kyran schoot een vrije trap rakelings langs het doel. Milan schoot voorlangs. Damien raakte de paal en Janick zag de bal uiteindelijk in de handen van de keeper belanden.
Gelukkig werd het hard werken beloond met een goal. Henrico passt de bal naar voren, Kyran brengt hem bij Janick. Janick passeert een VHK-er en maakt een panna bij een andere VHK speler. Vervolgens komt de bal voor het doel en daar staan Milan en Damien. Damien raakt als laatste de bal, die vervolgens in het doel verdwijnt 2-3.
Marcel wist een aantal keren in te vallen maar kwam vandaag niet aan zijn trekken. Of de tegenstander was hem te snel af of het lukte hem gewoon niet. Hopelijk gaat het volgende keer beter.
Uiteindelijk brengt deze overwinning Blokzijl F1 op een derde plaats in de competitie. Op naar de topwedstrijden tegen Kraggenburg en Ens, wie weet zouden ze nog een plekje kunnen klimmen en anders zakken ze een plekje.

Theo Dragt