Op 6 september speelde S.V. Blokzijl E1 de laatste voorrondewedstrijd in de bekercompetitie. De eerste twee wedstrijden hadden ze al gewonnen, dus vandaag zouden  er 9 punten uit 3 wedstrijden op de standenlijst kunnen worden bijgeschreven.
Een mooie uitdaging natuurlijk.
Dus vol goede moed gingen we ’s ochtends vroeg op weg naar Sint Jansklooster. Eenmaal aangekomen schrokken de spelers van Blokzijl toch wel even van de jongens van formaat waartegen gespeeld moest worden.
Maarja als je kampioen wilt worden, moet je gewoon alle wedstrijden winnen.
Zo simpel is voetbal.
Dus alle spelers stonden op scherp. In de eerste helft kon Damiën dankzij een prachtige assist van Milan het eerste doelpunt scoren. Kort voor rust kwam er een tegen doelpunt van VHK. In de pauze werd het team bemoedigend toegesproken door Egmen en Roeljan.
Het team vocht als leeuwen, maar kwam helaas niet aan scoren toe. Opeens brak VHK door de verdediging heen en er volgde een rommelige bal op het doel. Gelukkig kwam deze op de lat en vervolgens in de handen van Jurian. Pfffff, geluk dwing je af zullen we maar zeggen.
Vlak voor het eind werd er door een speler van VHK een overtreding op Jelle begaan. Precies op de plek van waar Anne graag vrije trappen neemt. Loepzuiver scoorde Anne een prachtig doelpunt. Zo werd de wedstrijd met 1-2 gewonnen.
Dus de doelstelling werd gehaald. S.V. Blokzijl E1 staat fier bovenaan in de bekercompetitie. 3 wedstrijden gespeeld, 9 punten, 12 doelpunten voor en 6 doelpunten tegen.
Kortom glansrijk door naar de volgende ronde en vol vertrouwen de komende competitie tegemoet.

Fijko Roozeboom