Blokzijl E1 krijgt hulp van F1 en wint van VHK E1!

Een doordeweekse avond in de vakantie. Blokzijl E1 speelt een oefenwedstrijd tegen buren VHK.
3 spelers van E1 zijn er niet, dus gingen Jesse Wymenga en Milan Mulder mee vanuit de F1.
Doelstelling was om vanuit de positie te gaan spelen en een actie in te zetten nadat de bal gespeeld was.
Echter was de bal controle spelbreker in deze wedstrijd. Op het kunstgrasveld in Klooster ging de bal harder dan gewend en dus zag je veel ballen opspringen of te hard voorbij een speler gaan.
De eerste goal gemaakt door Anne Kragt, die er goed bij zat na een misverstand in de verdediging van VHK was een logische ontwikkeling van de wedstrijd.
De 2-0 kwam uit een harde voorzet van Blokzijl.Het was een VHK speler die hem weg wilde halen, maar rechtstreeks het doel in ging. De 3-0 was een mooie aanvalsopzet waarbij Milan Mulder de bal super aannam en hem voor zijn rechtervoet positioneerde. Met een strak schot liet hij de keeper kansloos, de bal verdween strak in de rechterhoek.
VHK kreeg in de eerste helft 1 kans een schot op doel die fantastisch gered werd door, gelegenheidsdoelman Damien.
Blokzijl ging meer en meer vooruit spelen en zorgde daarmee dat VHK er niet meer uit kon komen. De laatste 10 minuten van de eerste helft waren voor Blokzijl E1.
In de rust gevraagd of we kunnen werken aan de bal controle, want daarmee is meer en meer balbezit uit te halen en daardoor iets meer rust in het spel.
Blokzijl gaat door en is de bovenliggende partij. De balcontrole zoals gehoopt komt er niet. Eerst schiet Janick de bal op de lat. Damien rost de bal net over. Enrico knalt een hard schot op doel,  maar een verdediger blokt hem goed. Kyran begint  steeds meer controle te krijgen op het middenveld. Jorgen weet na de eerste 10 minuten de tegenstander uit te schakelen.
Milan Mulder krijgt de bal en weet uiteindelijk Jesse te bereiken, die daar dankbaar gebruik van maakt en 4-0 in tikt. Even later heeft ie zelfs nog een kans om nogmaals te scoren. Hij is de keeper voorbij maar vergeet eigenlijk de bal in het doel te schuiven. Dan is gelegenheidskeeper Stan die de bal meerdere keren verschrikkelijk ver het veld in knalt, we doen er te weinig mee anders zou de score hoger zijn.
Nadat Enrico weer solide de bal afpakt van VHK en Janick in stelling brengt weet deze met een mooi strak schot 5-0 te scoren. In de laatste minuut brengt Jesse, Janick instelling, die zijn tweede goal maakt 6-0.
Een te rechte uitslag die ons zaterdag moet helpen aan een mooie wedstrijd tegen Sc Emmeloord E1. Een potje waar kansen liggen om punten te kunnen halen voor de competitie.
We tekenen voor deze uitslag.