Maandag avond 10 december , de temperatuur rond 1 graden spelend in het donker op het kunstgras van  VHK. Vooraf een spannende wedstrijd want de jongens kunnen kampioen worden.
De jongens beginnen goed aan de wedstrijd,  ze zijn scherp en winnen de duels. Op een gegeven moment probeert Ealse voor te schieten en raakt een speler van VHK ongelukkig de bal, de keeper is hierdoor kansloos, eigen doelpunt 0-1.
Even Later is er een kans voor VHK, Frans redt. Iets later Schiet Enrico naar Jan, die tikt door naar Ealse schot gooooaaaall 0-2. De mannen blijven aanvallen voorzet van Bart naar Enrico, die schiet net naast.
Dan is er hoekschop voor VHK, Frans red. Even later schiet VHK net  over. Daarna is er een lobje zo over Frans heen, 1-2.
VHK krijgt moet door deze goal en valt meer en meer aan de wedstrijd wordt opener kansen aan beide kanten Frans heeft 2 goede reddingen als er 2 keer een man alleen op hem af komt. Dan gaat Blokzijl weer in de aanval Bram staat tussen drie man kapt dribbelt kapt en schiet Goallllll 1-3.
2e helft Frans red , aanval van Blokzijl volgt. Alle spelers doen mee, de machine draait,  de bal gaat van de een naar de ander. Bram speelt op Ealse net naast. Aanval met Bram Ealse Bram, keeper VHK red. Dan krijgen we meerdere kansen maar hij wil er niet in, de steek passes zijn mooi maar gaan op kunst gras harder door daardoor kan de keeper van VHK een paar keer een aanval van ons voorkomen.  Achter houden we het goed dicht en geven weinig kansen weg door goed spel van Enrico, Toby, Kyran, Jurgen en Bart, maar op de omschakel momenten helpen ook Ealse, Jan en Bram mee. Als de wedstrijd vordert willen de mannen toch dat doelpunt maken en krijgen de verdedigers het zwaarder en moeilijker omdat de jongens meer op de aanval gericht zijn, hierdoor ontstaan er kansen voor VHK. Beide keepers hebben veel reddingen, VHK weet toch 2-3 te scoren, hierna scoren wij weer bijna. En dan maakt VHK 3-3, door de spanning van de wedstrijd ben ik sommige mooie acties vergeten op te schrijven want het was wel een mooie wedstrijd, met mooie strijd momenten, met sportief voetbal . Jammer nog geen kampioen, de laatste wedstrijd zal nu beslissend zijn.
Blijf voetballen en samenspelen mannen dan komt het goed.

Groetjes Charley