Zaterdag 6 mei was het weer zover, na een training vrije week, konden de mannen weer aan de bak!
In Blokzijl kregen de mannen nog even aanwijzingen en wat peptalk in de kleedkamer door Roel en Arie.
En dan op naar VHK, bij winst kunnen we nog als derde eindigen.
VHK begon erg sterk en aanvallend en na 10 minuten resulteerde dit in 1-0 voor VHK. Schijnbaar schrok Blokzijl hier dusdanig van en al snel werd het 2-0! Uit pure frustratie vroeg 1 van de supportende moeders zich af (ik noem geen namen) wat die man toch moest in het veld en dat hij daar rap weg moest gaan. Dit bleek na bemoeienis van de overige moeders uiteindelijk de scheidsrechter te zijn…. In vrije tijd tenue!
Blokzijl begreep nu toch wel dat er iets moest gebeuren en als wissel kwam Esmee, de enige dame van het elftal, erbij. Ze kreeg van haar moeder nog even mee dat ze de tegenstander op moest vreten…
Uiteindelijk bleef het tot de rust 2-0.
Na de rust kwam Blokzijl sterk terug, ze speelden veel meer aanvallend en bleven de tegenstander goed “storen”. De verdediging stond als een huis, Toby, Bart, Esmee en Enrico lieten niemand passeren. Goed gedaan hoor, jullie zijn onmisbaar in het team! Als snel was daar een mooie kans voor Ealse maar helaas net niet in het doel. Daarna een mooie kans voor Bram maar ook die was jammer genoeg naast.
VHK had niet zo heel veel meer te vertellen in het veld en Blokzijl bleef het goed proberen. Daar kwam een prachtige assist van Ealse richting Bram en hij tikte hem lekker in, 2-1!!
Later waren er over en weer nog een aantal kansen maar niet resulterend in een doelpunt.
VHK voelde de druk van Blokzijl wel want de leider vroeg tegen het eind van de wedstrijd aan de scheidsrechter of hij af wilde fluiten.
En ja daar kwam nog een corner voor Blokzijl, helaas schoot Bram net naast, tot zijn frustratie, en bleef het 2-1!
Jammer Blokzijl, maar het was een prachtige, spannende wedstrijd om naar te kijken. Bedankt daarvoor mannen en succes volgende week!

Masja Kielstra