Zaterdag 29 oktober, de wedstrijd tegen onze zuid-oostelijke buren. Een echte jeugd derby. Maar de beleving daarvan is meer bij de ouders dan bij de spelers zelf ! Na een ( waarschijnlijk ) opbeurend gesprek met het team en lijder Roel in de kleedkamer van ons eigen park zijn wij afgereisd naar Sint Jansklooster. En na een warming up is het tijd voor de wedstrijd op kunstgras! Aan het begin van de wedstrijd moesten de spelers van Blokzijl even opgang komen… Herfstvakantie geweest he ! De ene speler heeft de Belgische Ardennen bezocht, de ander naar een eiland geweest en ook Turkije is gezien tijdens de vakantie. Leider Arie en speler Steven waren zelfs nog op vakantie. ( wij denken een foutje met boeken !!! ) Misschien zijn er meerdere spelers weggeweest afgelopen week, maar die informatie is niet ontvangen langs de lijn! Bij VHK spelen ze op kunstgras, dit speelt toch anders dan normaal gras! Je zou dus kunnen zeggen dat VHK een klein voordeel had. Het was een spannende wedstrijd waarbij Jurgen ( via een been v.d tegenstander ) een doelpunt maakt. Maar wij geven het doelpunt aan Jurgen, omdat het gewoon verdiend is! Al vrij snel kwam de gelijkmaker. Dat is jammer we moeten wel een beetje opletten met z`n allen, je mannetje goed in de gaten houden. Inmiddels stijgt de spanning tijdens de wedstrijd, beide teams zijn zeker aan elkaar gewaagd. De 2-2 komt ook vrij snel achterelkaar. Het doelpunt van Blokzijl is gemaakt door Toby. Die van de tegenstanders weet je dan niet he, alhoewel er wel een spelertje is blijven hangen hoor, de nr 9, die denk ik de helft van ons team heeft gevloerd en goed aanwezig was tijdens de wedstrijd. Dan is de speel tijd bijna voorbij, Blokzijl gaf toch meer druk en je voelde het..ze wilden met winst naar huis! ! ! En dit werd beloond door een doelpunt van Ealse, die overigens ook monsterlijk aan het verdedigen was. Alle toppers: Spelers Frans, Ealse, Bart, Lucian, Bram, Jurgen, Toby, Esmee, Janina, wisselmeester Charly, coach Roel en de vele ( groot ) ouders gingen mooi met de winst naar huis !!! Eindstand 2 – 3.

Fam. Dragt