VHK – Blokzijl 0-3                                                                                  03-10-2009
Na onze eerste overwinning tegen Urk, 3 weken rust en een aantal vakanties verder. Moesten we onze tweede wedstrijd van de competitie afleggen tegen de dames van VHK. Deze keer moesten we het doen zonder onze coach die de spanning nu al niet meer aan kon en zich verscholen hield in Turkije. Gelukkig voor hem kan ook hij nu met een gerust hart weer op Nederlandse bodem verschijnen. Maar nu verder met de wedstrijd.
Ondanks de koude zaterdag hadden we allemaal zin om weer eens een balletje te trappen. Hup de auto in en richting het klooster. Eenmaal aangekomen bleek dat er op kunstgras gespeeld moest worden, balen!! De scheids blies op zijn fluitje en de wedstrijd ging van start. Met een flinke tegenwind voor ons moesten we veel verdedigen. De aanvallers van VHK waren aardig gevaarlijk maar een doelpunt kwam er niet. Onze laatste vrouw Janine en onze geweldig keepende Melanie hebben heel wat kansen voor VHK weten weg te halen. Dit heeft Janine moeten bekopen met een paar flinke schaafwonden. De bal werd door de verdediging weggewerkt naar voren. Nu konden wij een aanval opzetten. De aanvallers van Blokzijl combineerde deze aanval goed. Waardoor Yvette een mooie assist kon geven aan Marjolein. De 0-1 was een feit. Na dit doelpunt was het nog een paar minuten voetballen tot scheidsrechter voor de rust floot. Een lekker bakkie thee en de tactische bespreking van Monique. De bal over de grond spelen werd als oplossing aan gedragen om een kans te maken op de overwinning. Met dit gegeven in ons achterhoofd gingen we het veld weer op. De bal over de grond spelen zou dit dan echt de oplossing zijn?!? Nu met een flinke meewind begonnen we rustig op te bouwen en te combineren. We kregen steeds meer kansen maar dit resulteerde niet in een doelpunt. Een mooie poging van Marjolein werd nog van de lijn gehaald en zo waren er nog een paar mogelijkheden. Maar VHK gaf niet op. VHK kwam er een paar keer gevaarlijk uit maar door een goede verdediging werd dit in de zestien meter snel opgelost. Totdat er een speelster van VHK onderuit werd gehaald. Een PENALTY!! Maar onze keeper stopt hem en in de rebound kan ze de bal rustig oprapen. Nu was het weer onze buurt. Ik weet niet meer of het een voorzet of een corner was maar hij was op maat gegeven en Yvette kopte hem nauwkeurig in het netje. De 0-2 stond op het scorebord. VHK was de draad echt een beetje kwijt na de gemiste penalty en daar konden wij mooi gebruik van maken. Yvette had de bal aan de voet en met een fraai schot schoot ze de bal via onderkant lat achter de keeper in het doel. De 0-3 stond getekend door een fantastische goal. We hebben door hard werken en voor elkaar willen vechten de 3 punten weer mee naar huis genomen. Op naar de volgende overwinning!!

Namens dames Blokzijl
Susanne Doosje