VHK 3 – Blokzijl 3-4

VHK uitkomend in de 4e klasse reserve waar de ploeg momenteel 18 punten uit 11 duels sprokkelden,
was scherp om het duel van buur Blokzijl te winnen.
Spits Raymond van der Linden, die verleden jaar twijfelde of hij voor Blokzijl moest kiezen bleef de hele wedstrijd een plaag voor de Blokzijler verdedigers.
Uit alle standen schiet deze ex keeper en Niek had dan ook zijn handen vol om hem af te stoppen.

Raymond mocht je dit verslag lezen we verwachten je in het nieuwe voetbalseizoen 2009-2010.

In de 8 minuut liep v.d Linden gemakkelijk weg en scoorde knap de 1-0.
Maar Blokzijl kromde de rug een knap schot van Niek werd door de VHK keeper gepareerd maar Mark was er als de kippen bij om de los gelaten bal binnen te schieten 1-1 ( 10e minuut )

Carlo kreeg als vanouds een paar dotten van kansen maar het scoren blijft zijn grote manco.
Het is meestal net naast, over of op de keeper, lat cq paal.
Ja, Carlo je roept het ook een beetje veel op jezelf af want jouw belofte lijkt een te grote hindernis.
Maar het tij moet een keer keren dan komt het geloof er ook weer.
De 1-2( 44e minuut) was van grote SCHOONHEID een korte corner van Pieter op Gerbrand ruim buiten de hoek 16 meter……. een afstandsschotschot waar zegt u……… in de bovenhoek 1e paal.
Een goal met een gouden randje.
De wedstrijd bleef spannend, net na rust in de 55e minuut was het weer Raymond die de verdedigers zijn hielen liet zien dus droog de 2-2.

In de 70e minuut een ingooi Blokzijl die ook terug had gemogen naar een VHK speler maar Sander besliste anders zijn poeier ging via de keeper en paal naar Mark en die tikte de 2-3 binnen.

Daarna een hoop gezeur en geklier er werden wat mannen extra rust gegeven, de zogeheten 5 minuten straf, voor velen terecht……… voetbal doe je met de voeten en het hoofdje en daar hoort de mond niet bij!!
Ach het is vriendschappelijk denken velen maar ook voor een scheidrechter !! Het plezier nam bij hem ook snel af.

Trainer VHK Piet Croes had zijn handen vol om zijn mannen te temperen, toch was na afloop iedereen content de wedstrijd was goed voor de voorbereiding op de competitie.

In de 80e minuut een aanval via Everhard de bal komt bij Mark die A junior Aleksander bereikt zijn subtiele voetbeweging zorgde voor de 2-4.

Daarna toch een beter VHK meerdere kansen werden om zeep geholpen of door gelegenheids aanvoerder Dennis Heyman gepakt.
In de eigen 16 meter een verdedigings fout van Pieter Galema ipv de bal te ruimen leek zijn trap meer op een KUNG FU uitvoering dus een trap in het luchtledige.
Pieter nooit te lang er over nadenken gewoon weer voetballen, je kunt het……. dat zien we al vele wedstrijden.
Foutjes zijn inherent de SPORT !!
Het betekende wel de 3-4 eindstand in de 86eminuut, twee minuten later werd door een VHK er de paal geteisterd…… Blokzijl haalde opgelucht adem.
Een zwaar bevochten overwinning in Sint Jansklooster.