Jaarlijkse zaalvoetbaltoernooi Oldemarkt   29-12-2014

Op deze maandagavond was het weer tijd voor het jaarlijks terugkomend toernooi in de zaal in Oldemarkt. Maar liefst 27 senioren en B junioren hadden zich aangemeld en wedstrijdsecretaris Jan Grendelman had bij loting 5 teams in elkaar weten te zetten.

Nederland:
Marco Ten Wolde, Richard Jägers, Gerbrand Smedes, Roy Holman, Ruben Schuurman en Lars Kopke

Duitsland:
Dennis Heyman, Gerard Knoppers, Raimon de Boer, Marco van Beek en Roelof van der Linde.

Brazilie:
Bertin Teune,Bert Jan de Boer, Dinant Wiersma, Cor Knoppers en Dirk Pieter Lok.

Spanje:
Bjarne Stap, Rutger Prins, Joep van Beek, Janco Dragt, Robin de Boer en Martijn Kuik.

Argentinie:
Lo van Gemert, Dick van Eerde, Stefan Zwanenburg, Nick Mondria en Jos van Oosten.

Alle wedstrijden stonden onder de bezielende leiding van vader en zoon Slagter die ondanks het nodige commentaar alle wedstrijden prima floten.

Nederland bleek tijdens het toernooi een maatje te groot voor de andere ploegen. De eerste wedstrijd hadden de opa’s van het team (Marco en Richard) even nodig om aan te kijken hoe ze het moesten doen en daarna pakten de jonkies Gerbrand, Roy, Lars en Ruben het heft in alle wedstrijden in handen.  Met soms prima zaalvoetbal werd goal na goal erin geprikt. Alleen de laatste wedstrijd was eigenlijk echt spannend en Nederland moest eerst met 3-0 achter komen tegen Spanje. Daarna werd het goede spel van de eerste drie wedstrijden weer opgepakt en werd er nog uiteindelijk een 4-3 overwinning uitgesleept tot afgrijzen van de Spanje spelers die dachten dat de buit al binnen was na de 3-0 voorsprong. Met de volle winst uit 4 wedstrijden eindigde Nederland op de 1e plek, gevolgd door Brazilie met 9 punten, Spanje met 4 punten maar met een beter doelsaldo dan Duitsland die daardoor 4e werd. De poedelprijs was er voor het team van Argentinie dat 20 treffers om de oren had gekregen. Bertin Teune bleek de doelman te zijn die de minste treffers moest incasseren en de topscoorder van het toernooi zat in de winnende ploeg van Nederland.  Ruben Schuurman wist er 8 in te leggen waardoor hij bijna de helft van de totale goals van Nederland voor zijn rekening nam.
Een mooie afsluiting van het roerende voetbaljaar 2014. Op naar de 2e competitiehelft voor alle teams en dat we er wat moois van kunnen maken de komende maanden.

Richard Jägers