Donderdag 6 september.

De speler keken er al dagen naar uit want ze zouden een wedstrijdje spelen tegen de OUDERS….!!
Ze hoopten dat er veel moeders waren want dan hadden ze nog een kans.
17.50 uur en de ouders druppelen binnen. Er was zelfs een opa bij, geweldig toch.
Na een korte uitleg gingen we direct aan de slag. Passing, bal terug kaatsen, houdt de tegenstander uit de buurt en afwerken op de goal.
Vervolgens gingen we spelen tegen de ouders. Jeh dat is gaaf nu kunnen we ze een poepie laten ruiken, kom maar op.
De ouders dachten daar anders over ze, gingen vol in de strijd. Gelukkig waren Steven – Stan en Krijn bij de les want anders was het al 0-1. Manon en Daan hielden het veld goed breed waardoor de ouders ontzettend veel moesten lopen. Lucas en Lucian zorgde voorin voor onrust door steeds de bal af te pakken en op doel te schieten.
Janick en Esmee speelde vanuit het midden. Esmee wacht op het juiste moment om de bal af te pakken en Janick knalt de bal hard op de goal. Kewin wist met een paar knappe reddingen de stand nog steeds op 0-0 te houden.
Dan was er een moment van niet op letten. De ouders bouwden een mooie aanval op en tenslotte was het ene van der Heide die voor 1-0 zorgde. Dat hadden de kinderen niet verwacht.
Vervolgens speelde Kees Pölkerman met een pass over hele de bal naar Arie Vrolijk. Na een één tweetje met Jetty Strijker kwam de bal bij Karin van der Linde. Die de inkomende Henrik Donker een strakke bal toe speelde. Hendrik bedacht zich niet en wist de keeper te verrassen met een geweldig boog bal in de kruising.
Wat nu 0-2, dat kan toch niet. Hup de kinderen zetten alles op alles. Vol in de aanval. Aanvankelijk wist de vader van Lucas nog veel ballen af te pakken. Maar het lukt ze dicht bij het doel te komen en Maurits passte de bal naar Marcel die Anne opzocht en die knalde de bal voorbij opa v/d Heide. Die echt goed stond te keepen.
In de laatste 2 minuten werd er om de 20 sec op het doel van de ouders geschoten, maar keeper, paal, lat of net naast zorgde er bijna voor dat de kids gingen verliezen.
Tot in de laatste 10 sec de bal door Lucian er alsnog ingeschoten werd. Wat een blijdschap want het was 2-2 tegen de ouders. Die wel de penalty’s wisten te winnen, maar de wedstrijd was geëindigd in een gelijk spel en dat was fantastisch. Daar kun je mee thuis komen.
Na nog even nagekletst hebben ging iedereen richting huis. Zaterdag speelt Blokijl E2 tegen Olde Veste E5. Een zware tegenstander, maar met deze uitslag is er moed om er vol tegen aan te gaan.
Bedankt ouders voor jullie inzet. De rest van het jaar doen wij dat voor jullie.

Theo Dragt