Zaterdag 19 april
In een lange W-up ziet het er goed uit voor Blokzijl F2. Ze zijn gretig, hebben honger naar doelpunten en zijn bewust van wat ze doen.
Na het fluitsignaal gaan ze er direct boven op. Kylian als keeper, zag in de eerste helft geen bal. De verdedigers zorgden ervoor dat deze daar niet kwam.
Aanval op aanval volgden. Niek van achteruit wist in een mooie solo een hardschot af te vuren en zo het doel te beschadigen. De keeper dacht dat het onweerde door die knal.
Jan Hinze werd gebombardeerd tot spits. Taak,…… blijf voor in en stop je energie in de aanvallen en de bal daar zo snelmogelijk in de goal te krijgen van de tegenstander. Daar heeft ie al zijn best voor gedaan.
Dit waren de kansen van Jan Hinze die hij kreeg door zijn teamgenoten:
Sam gaf een passje tussen door, Jan Hinze als een racket er achter aan, maar helaas net naast.
Louis speelde twee man uit en zag Jan Hinze staan, Hij riep: Ïk speel hem hard in hooooor, kun jij hem er in knallen, toch!” Dat deed ie maar de paal was harder.
Harieke speelde een van haar beste wedstrijden. Er kwam echt niemand langs en op eens schoot ze de bal in volle actie naar voren,  waaruit Jan Hinze wist te scoren 1-0.
WE STAAN VOOR………!
Het publiek wat mee gekomen was, was door het dolle heen, 1-0 voor en nog wel tegen Veno!
Lucinda wist een mooie solo in te zetten. Ze passeerde 3 man, de bewegingen waren voor de tegenstander onnavolgbaar. Bij de 4de man zag ze Jan Hinze vrij staan en hupsakee daar ging de pass in volle snelheid die kant op. Jan Hinze moe van het harde rennen perste er nog een sprint uit. Zijn schot  belande in het net maar, dan net naast. Even dachteen we aan 0-2, maar we zagen dat het toch geen goal was.
Mats kwam het veld in en het is dat ie nog wat jong is maar hij zet een actie in. Vier spelers van Veno op het verkeerde been. Bij de  vijfde maakt ie panna!!! En toen nam Jan Hinze hem over. Ja dat is natuurlijk logisch want,  die is de oudste thuis. Voor Mats was dat ook normaal en hij keek vol trots hoe  Jan Hinze hem net miste.  Roept ie: “Volgende keer beter he”!
Jan Hinze wist te scoren en vele kansen te krijgen. Super goed van je man!
Dan komt Mathijs in actie. Hij neemt de bal aan, jaaaa, binnenkant voet. Draait open naar de andere kant en ziet Caithlin vrij staan. Hij geeft een pass op maat, met binnenkant voet. De bal kwam wel zo goed aan dat Caithlin hem na een keer aannemen,  klaar legt voor een schot. Dit schot ging rakelings langs het doel. Dat had toch wel mooie geweest om hier te scoren!
Luuk was dan misschien niet constant in actie maar hij wist de bal heel vaak af te pakken van een speler van Veno. Daarna leverde hij hem direct in bij Sem, want die kan hard lopen joh!
Sem werkt altijd hard en is heel belangrijk voor het team. Hij kan iemand inhalen, bal afpakken, de bal met hakje spelen om een tegenstander te passeren. Het is iemand met passie voor voetbal. Vandaag tegen Veno heeft ie heel veel meters gelopen en vele spelers in stelling gebracht voor een bal aanname. Maar de mooiste was de pass in de loop, op maat, naar Niek. Niek denkt niet na en schiet super hard de bal in de goal 0-2. De keeper was blij dit ie niet op de paal of lat kwam,  anders zou het net als een minuutje of 5 terug weer als onweer klinken en daar had ie de buik vol van. Hij riep ook meteen;”Jongens alles best , maar laat die gosert niet meer schieten, wordt ik bang van man”!
In de rust, zeggen we nog tegen het team we hebben nog niet gewonnen. Dus blijf gaan voor de 3-0.
De tweede helft zie je dat we denken, WE ARE THE CHAMPIONS, we gaan massaal naar voren. Het roepen langs de kant haalt niet aan! We maken een fantastische aanval, echt alles zat er in. Opbouw, passing, overzicht en het missen van een kans die eigenlijk niet gemist mocht worden.
Veno schiet als een racket er uit terwijl Blokzijl nog nageniet en beduusd is van de aanval en de gemiste kans. Dit had 0-3 moeten zijn!!!
Maar zo als zo vaak in de voetbal, hoef je niet beter te zijn dan de tegenstander. Ik moet wel eerlijk zijn, Veno F5 speelde deze counter super goed uit. Pass naar rechts, die ene speler van Blokzijl nog ff uit spelen en een crosspass  naar de spits. Die ook een spits blijkt te zijn, want hij tikt hem wel erg makkelijk langs Kylian. Die tot dan toe nog geen bal gezien heeft he! Blijkt die spits ook nog Blokzijl bloed te hebben. Ja dan snap ik waarom hij de bal er zo makkelijk in gelegde! 1-2
Om kortte zijn, nog een counter en ik moet weer zeggen dat deden ze echt perfect, 2-2.
Vervolgens ging het klokje van de scheidsrechter af. Alleen was hij de pauze vergeten en zo 5 minuten te vroeg afgeblazen.
Maar de spelers van F2 waren blij met hun eerste punt en hoe ze gespeeld hadden. Daar hadden ze gelijk in. Op naar de volgende wedstrijd.