Zaterdag 10 januari 2009 speelden we onze eerste wedstrijd van het nieuwe jaar in de sporthal te Vollenhove.
In de kleedkamer deelde onze leider/trainer Hendrik de shirts, broekjes en sokken persoonlijk uit. Orde moet er zijn.
Na een nieuwjaars toespraak van Hendrik werden de spelers aangewezen die moesten beginnen.
We gingen met zn allen zitten op de tribune waar we moesten wachten tot we konden beginnen aan onze eerste wedstrijd tegen Veno.
Eindelijk het was zo ver, we begonnen sterk tegen Veno De wedstrijd ging dus redelijk op en neer ze hadden iets meer kansjes wat dus gelijk 1-0 was voor Veno.
De laatste minuten speelden we alles of niets, de bal kwam voor het doel en Jens haalde uit: het gat in de lucht is nog niet gedicht.
De directe tegen aanval van Veno was 2-0 dus einde wedstrijd. Ons best gedaan, meer zat er niet in.

blokzijl f1–veno f3 3-2

De tweede wedstrijd van deze koude schaatsdag speelden we weer tegen Veno waar we 15 minuten geleden van verloren hadden.
We gingen er weer voor: met extra inzet en iets meer geluk moest het wel kunnen.
Bjarne die op het doel stond werd gewisseld voor Daniel ,een afspraak die voor de wedstrijd al gemaakt werd.
Blokzijl speelde erg leuk voetbal, dat werd direct beloond met een doelpunt door Jorn: 1-0 voor.
Blokzijl en Veno waren aan elkaar gewaagd, net zoals de eerste wedstrijd. Het duurde dan ook niet lang : 1-1.
Hendrik wisselt zijn spelers om de zoveel minuten ,waardoor de zeer snelle Marvin de 2-1 in het doel schoot.
We stonden nog geen paar minuten voor was het alweer 2-2, dat was zeer vervelend omdat we de eerste wedstrijd ook al verloren hadden.
Dus speelden we nu de laatste 3 minuten alles of niks, de bal kwam via William’s benen voor de voeten van Bjarne die uit haalde, ja hoor: 3-2
Door wat gewissel in de laatste minuten hebben we een nette overwinning geboekt.