Het eerste duel.
Zaterdag 16 februari speelt E2 de laatste wedstrijd voor de zaalcompetitie tegen Veno E2. Een interessante pot want theoretisch kan E2 nog kampioen worden. Daarnaast komt E2 deze ploeg straks op het veld tegen en het is leuk om te kijken hoe de krachtsverhoudingen zijn, tussen beide ploegen.
Blokzijl begint gespannen, ze hebben te veel respect voor de tegenstander. Hierdoor lopen de combinaties niet goed en is de passing beneden het normale niveau. Maar het is een goed moment voor de ontwikkeling van dit team. Hoe ga je om met de druk?
Veno krijgt een aantal kansen die ontstaan uit fouten van Blokzijl, wat aangeeft dat ze niet Blokzijl kunnen uitspelen. Frans stand in voor Lucian, doet het voortreffelijk. Hij red een paar keer voortreffelijk en houd Blokzijl daarmee in de race.
Dan is het raak uit een zeg maar dat kan niet moment. Wij hebben de bal en die komt door een verkeerde passing in de voeten van een Veno speler.. Deze schiet op goal wat een 1-0 voorsprong oplevert.
We blijven proberen te voetballen. E2 geeft niet op en dat is super van deze spelers. Geeft weer aan dat ze doorgaan voor een resultaat. Een paar kansjes ontstaan dan ook. Steven schiet de bal op de lat. Voor in wordt er nog een paar keer op doel geschoten, maar het mag geen goal worden.
Verdedigend staat het best goed en wordt er niet meer gescoord. Al met al heeft Veno het meeste recht op de overwinning in deze pot.
Het tweede duel.
Door het verlies in de eerste pot is kampioenschap niet meer haalbaar. We gaan zeker voor een winst. Als je daar recht op hebt moet je het gewoon doen. We spelen een stuk scherper en hebben ook de beste kansen. Veno komt er in deze pot eigenlijk niet aan te pas.
We zien combinatie voetbal, goede passing, er ontstaan kansen en we staan lekker te verdedigen.
Uit een aanval komt Daan alleen op het doel af. Iedereen denkt dat is dan 1-0, maar Daan passt naar Janick en zijn schot treft niet het doel. Zo hebben we nog een paar aanvallen waarbij Veno echt goed wegkomt.
Toch scoort Veno 1-0 uit een dood moment. Dat is wel frustrerend als je eigenlijk recht hebt op de overwinning. Maar zoals de voetbalwet geldt, je moet ze d’r  wel inschieten.
Het motto van de komende periode is dan ook: Lekker spelen, tactisch en technisch groeien, spelen naar de mogelijkheden van het team. Verlies hoort erbij, maar laten we kijken waardoor dat gebeurt zodat we daar weer op in kunnen spelen. Natuurlijk willen we winnen, maar telkens gaan we kijken of het haalbaar is en reëel.
De spelers van E2:
Frans, lekker gekeept. Veel ballen gepakt. Bedankt voor je inzet.
Krijn, wist veel speler van Veno te stuiten, je snelheid was ook in de zaal voor velen niet te volgen, prima gedaan man.
Steven, je komt steeds meer in je element. Je vraagt om ballen, passing loopt lekker en je ontwikkeld aanvallende impulsen. Ga zo door.
Stan, bal aan nemen en het passen gaat steeds beter. Blijf dit volhouden.
Manon, je gretigheid is super, je speelt al veel meer ballen die effect hebben. Yes.
Janick,  je ging ervoor hebt alles gegeven. Blijf doen waar je goed in bent.
Daan, vanuit de voorroede hield je de bal goed vast en kaatste de bal naar je medespelers.
Jas die bal maar wat vaker op doel. Lekker gespeeld vandaag.
Door vakantie waren de volgende speler er niet.
Esmee en Lucian
Lucas, wat leuk was dat hij even belde hoe het gegaan was. Leuk om te zien dat je aan ons en jou team denkt terwijl je op vakantie bent, top man.
Terug gekeken naar deze wedstrijd mogen we trots zijn, op hoe er gespeeld is. Hierop kunnen we verder bouwen en zien we uit naar de ontmoeting op het veld.
Zaterdag 2 maart is de eerste wedstrijd thuis op het veld tegen Genemuiden E5. ZIJN WE ER KLAAR VOOR. Ik zeg ja dat zijn we…!