Zaterdag 19-01-2013 werd de dubbel gevoetbald tegen VENO E1.

Wij hadden deze week twee keer getraind in de zaal om tegen VENO E1 optimaal goed te beginnen.
We wisten ook dat VENO E1 bovenaan stond,en dat als we VENO twee keer zouden verslaan wij bovenaan kwamen te staan,en we wisten ook dat VENO 1ste klasse speelt.
Al met al een spannende confrontatie met onze buren.
De supporters waren weer in grote hoeveelheid aanwezig om onze jongens te zien voetballen in de battle.
Ook mister blokzijl “’Bert Keizer’’ was aanwezig om onze jongens aan te moedigen (bedankt Bert).
De eerste wedstrijd werd verloren met 2-1,en dat was absoluut niet nodig geweest,maar door twee slordigheden achterin werden we verslagen.
We hebben deze wedstrijd laten zien dat wij verschrikkelijk goed kunnen voetballen,ook het combinatievoetbal was zeker aanwezig,en de kansen waren er behoorlijk,maar we stonden met lege handen,na het laatste fluitsignaal van de goedfluitende scheidsrechter Mark Slagter.
Teleurstelling was er,maar dat hebben we direct na deze wedstrijd in de kleedkamer besproken.
Ik was niet teleurgesteld,maar ik heb wel even erg duidelijk verteld waar het wel aan lag en wat beter moest.
Nou dat hebben we de tweede wedstrijd laten zien,en wat heb ik genoten en de supporters ook.
VENO E1 werd verslagen met 2-0,wat een goed combinatievoetbal(bal 1 keer raken over 4 schijven)werd de 1-0 steenhard binnen geschoten,de 2-0 kwam weer uit een prima combinatie.
En wat de eerste wedstrijd niet goed ging ,ging dus de tweede wedstrijd wel goed,geen fouten achterin en voorin erg doeltreffend zijn,met goed voetbal.
VENO E1 had voor het eerst verloren in de zaal,en eigenlijk was de eerste wedstrijd zeker een gelijk spel verdiend geweest.
Conclusie: Blokzijl E1 stapte na twee wedstrijden tevreden van het veld,terwijl VENO E1 zijn wonden moest likken uiteindelijk over twee wedstrijden 3-2 voor Blokzijl E1.
Ik wil wel zeggen dat VENO E1 een prima team heeft met zeker allemaal technische spelers die het balletje goed rond lieten gaan.
Maar wij hebben ook een team met een aantal zeeeer technische spelers en een paar jongens die de mouwen opstroken en die voor geen leeuw aan de kant gaan en dat is onze kracht van dit team.
Op dit moment staan we op een tweede plaats met 3 punten achter VENO E1,dus volgende week zal de beslissing worden als wij tegen SVM E1 spelen,en VENO E1 tegen Kraggenburg E1 gaat spelen.
En ook Kraggenburg heeft zeker nog kansen want die hebben 1 verliespunt minder dan ons.
Al met al grote klasse Blokzijl E1.

Groet Roel