Vandaag stond dé wedstrijd van de eerste helft van het seizoen op het programma, de uit wedstrijd tegen VENO, de topper, derby en de wedstrijd die we moesten winnen om de aansluiting met de top te houden. Een grote druk lag dus op onze schouders, en om kans te maken op het kampioenschap moesten vandaag 3 punten worden meegenomen uit Vollenhove. Weer geen goede voorbeschouwing van de trainer van het 1e elftal, Joop lijkt het vertrouwen in ons een beetje kwijt te zijn, ook de voorspelling van de website van Ens bleken niet in ons voordeel, ook volgens Ens blijven de punten op de Benten. Jan had gedroomd over deze wedstrijd afgelopen week, en met een goede afloop, hij had dus vertrouwen! Blokzijl moest het goede spel van afgelopen week voortzetten. De meeste dames aan de kant van Blokzijl waren flink gespannen, de WC-rol in het toilet van de de kleedkamer was al op voordat de wedstrijd begonnen was, en kriebels waren voelbaar in de meeste buikjes. Volgens Jannie gezonde wedstrijd spanning! Er werd in dezelfde opstelling als vorige week gespeeld!

Na een goede warming-up waar de spanning van de meeste gezichten af te lezen was begon de wedstrijd. Voor ons had die geen positieve wending, veel kansen voor VENO, en binnen 5 minuten keken we al tegen een 1-0 achterstand aan, het leek wel gatenkaas in de verdediging van Blokzijl, was dit de spanning of was VENO toch nog een maatje te groot voor ons? Al snel kwam het antwoord, na een aantal grote kansen voor open doel voor VENO, waar Melanie ons in de wedstrijd hield met een aantal geweldige reddingen werden wij ook gevaarlijk voor het doel van VENO. Een geweldig afstandschot van Yvette die in de kruising verdween gaf ons de aansluiting 1-1. Een paar minuten later had Marjolein een geweldige rush aan de linkerkant van het veld, met een keihard schot in de lange hoek namen wij de leiding in de wedstrijd. Langs de kant werd het publiek helemaal gek, na het matte begin van Blokzijl bleek het goede spel van Blokzijl toch de overhand te krijgen. Voorin vonden ze elkaar feilloos, goede combinaties en de verdediging van VENO wisten niet meer waar ze het zoeken moesten. Ook langs de kant leefde iedereen massaal mee, de opa van Marleen zou het fijn vinden als Blokzijl met twee doelpunten verschil de rust inging, en zijn gebeden werden gehoord, de 1-3 lag al vrij snel in het net en ook de 1-4 liet niet lang op zich wachten. Dit was iets dat niemand had verwacht, VENO werd weggespeeld, de verdediging leek niet bestand tegen ons magical trio van Marjolein, Yvette en Susanne! We gingen met een 4-1 voorsprong de rust in.

Iedereen was eigenlijk verbaasd, na het zwakke begin leken we nu grip te hebben op de wedstrijd. De verdediging stond weer uitstekend, door Marianne hadden we Ellis niet gezien op het eerste doelpunt na, en ook de gevreesde Marjan de Vries had Jannie weer in de pocket. Ook het centrale duo achterin Marleen H. en Janita gooide de boel weer als vanouds op slot. Ype en Jan hadden er vertrouwen in, als we op deze manier bleven spelen dan zouden we deze wedstrijd gewoon gaan winnen.

De tweede helft begon goed, als snel werd de 1-5 gemaakt, en het geloof in de overwinning leek bij VENO weg te zijn. Blokzijl bleef geconcentreerd spelen en ook de 1-6 en 1-7 lieten niet lang op zich wachten. Het was niet gek dat Blokzijl iets nonchalanter werd, en dit resulteerde in een doelpunt voor VENO, niet door hen zelf gemaakt, nee Marleen Holtland had de eer, na een misverstand in het 16 meter gebied werkte Marleen Holtland de bal als een volleerd spits in het doel. Niet de bedoeling en Marleen gaf later aan zich ook behoorlijk k*t te voelen. Niemand maalde er eigenlijk om, de wedstrijd werd uitgespeeld met weinig kansen aan de kant voor Blokzijl. Over de gehele wedstrijd heeft VENO wel veel kansen gecreëerd, ballen in het zijnet, net over het doel, op de lat en onhoudbare ballen die Melanie toch uit het doel hield, maar eigenlijk hebben ze geen kansen verzilverd.

Dus we hebben het onmogelijke mogelijk gemaakt, met 2-7 gewonnen in Vollenhove, een geweldige wedstrijd waar met veel teamspirit werd gespeeld! Dit moest gevierd worden, Joop had ons al een meter bier beloofd mochten we wel winnen, en ook Jan kon dit niet zomaar over zijn kant laten gaan. Dus, met het hele team en aanhang richting de kantine, waar er flink op los gefeest werd!
Jan vertelde onder het genot van een biertje dat dit zijn mooiste overwinning was die hij in de afgelopen vijf jaar als coach van de dames had behaald. Een mooi compliment naar alle dames toe!
Ook werd er weer opnieuw gelapt voor de lief en leed pot, dus iedereen die nog niet betaald heeft, woensdag of anders zaterdag even €10,- potten bij Marleen H.

En dan nog even een wist je datje, Nienke en Robert zijn zwanger, helaas voor ons is Nienke niet meer inzetbaar en stopt ze nu ook met voetbal, maar we wensen ze natuurlijk alle geluk van de wereld en hopen dat ze wel een van onze vaste supporters worden!!

Voor iedereen die de topscoorders lijst in de gaten houdt:
3x Yvette
2x Marjolein
1x Susanne
1x Marleen G
(1x Marleen H, eigen doelpunt)

Groetjes,, Monique!!