Vandaag, zaterdag 15 september hebben wij onze 2e wedstrijd in de bekercompetitie.  De eerste wedstrijd hebben we gewonnen met 5-0 en zijn er erg gebrand op om ook vandaag een goede prestatie neer te zetten. Voordat we aan de wedstrijd beginnen hebben we al gehoord dat onze tegenstander de vorige wedstrijd met 16-0 gewonnen heeft. Wij kijken elkaar aan en zeggen “dit kon wel eens een moeilijk potje worden”
Voor dag en dauw vertrekken we vanuit Blokzijl naar Munnekeburen, het is nog erg vroeg als we daar aankomen en kunnen in alle rust een kopje koffie drinken.
Om 9.00 gaat de wedstrijd van start. De tegenpartij zet gelijk druk en voetbalt geregeld op onze helft. Op een gegeven moment komen onze jongens meer in hun eigen spel en lukt het ze om meer tegengas te geven. Er wordt mooi en goed gevoetbald, mooie acties en combinaties. Terwijl Blokzijl steeds meer in de wedstrijd groeit lukt het VCW toch om te scoren en  staan we achter met 0-1.  Vlak daarna scoort de tegenstander nog een keer en ziet het er naar uit dat we met 0-2 de rust in gaan, maar gelukkig laten onze jongens zien dat ze de strijd niet opgeven en blijven vechten. Dit wordt dan ook beloond met een doelpunt. Jan scoort nog net voor de rust 2-1
Wanneer de scheidsrecht fluit voor de rust, loopt de tegenstander van het veld. Wij blijven wat verbouwereerd achter en beseffen opeens dat de tegenstander naar de kleedkamer gaat. Wij zijn dit niet gewend bij de E-tjes, maar besluiten om ze maar te volgen. Als echte professionals gaan de jongens met hun trainer de kleedkamers in. Waarschijnlijk heeft de trainer van deze gelegenheid gebruikt gemaakt om de jongens een goede peptolk te geven, want ze kwamen zeer gemotiveerd  het veld op en gingen goed van start. De jongens waren aan elkaar gewaagd en er werd strijd geleverd. Op een geven moment werd Bram in stelling gebracht en kon hij scoren 2-2. Wij, als ouders stonden te juichen aan de kant en schreeuwden dat onze jongen geweldig waren. De tegenstander kwam wel met een antwoord en scoorden vervolgens 3 keer achter elkaar, en zo stond het ineens 5-2. Ondanks de achterstand bleef Blokzijl goed voetballen en creëerden ze kansen. Er werd goed overgespeeld, mooi combinatie voetbal en dit resulteerde ook in het zetten van doelpunten.
Op een gegeven moment stond het ineens 5-6!! Wij als ouders waren niet meer te houden, verbaasd en enthousiast over het goede spel en de voorsprong. Terugkomen van 5-2 naar 5-6 is toch echt wel geweldig. Bram heeft 4 doelpunten gemaakt en Jan heeft ook nog een keer gescoord. Maar niet alleen de spitsen deden het goed, ook het middenveld sloot goed aan en de achterhoede hield de boel goed op slot, waardoor er ruimte voorin ontstond en de spitsen konden scoren.
In de laatste minuut lukte het VCW nog om een keer langszij te komen en scoorden 6-6, daarna hoorden we het fluitsignaal en was de wedstrijd voorbij.
Jongens, bedankt voor deze leuke wedstrijd en mijn complimenten voor het goede spel. Als team hebben jullie een goede prestatie neergezet!